וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "ישראל לא מסוגלת להיכנס למלחמה"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

16.12.2010 / 0:02

מזכ"ל חיזבאללה נאם לרגל יום הזיכרון לאימאם אל-חוסיין ולא שכח לעקוץ את ישראל: "התכנית נכשלה משום שהוכח שהציונים אינם מסוגלים לממשה. מה שסייע לכך הוא ניצחוננו במלחמה"

מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, נאם אמש (רביעי) בלבנון לרגל יום הזיכרון לאימאם אל-חוסיין, שאותו מציינים השיעים ברחבי העולם המוסלמי. בנאומו תקף נסראללה את ישראל ואמר: "קבענו את המסמרים האחרונים בארון המתים של תכנית 'ישראל הגדולה' בהתנגדות שלנו, בקורבנות שהקרבנו ובעמידה האיתנה שלנו. התכנית נכשלה משום שהוכח שהציונים אינם מסוגלים לממשה. מה שסייע לכך הוא ניצחון חיזבאללה על ישראל בלבנון וניצחון הלוחמים הפלסטינים בעזה".

נסראללה הוסיף: "כל הסיפור של המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים - מטרתו לבזבז את הזמן ולא להגיע לפתרון משום שהישראלים לא רוצים פשרה. התכנית שלהם היא לא לאפשר לפלסטינים להגיע למדינה פלסטינית עצמאית אלא לתת להם להקים מדינה קרועה לגזרים בעזה ובגדה".

לדבריו, "ישראל מעוניינת ללמוד מניסיונה במלחמת לבנון השנייה ובעזה באמצעות פיתוח נשק ואמצעי ריגול. חשיפת מערכות הריגול הישראליות מוקדם יותר היום על אדמת לבנון הוא דבר אדיר שביצעו חיזבאללה וצבא לבנון".

"ישראל מאבדת את בנות בריתה באזור"

נסראללה אמר עוד, כי "היום אפשר לומר שישראל נמצאת במשבר אסטרטגי, וזאת כתוצאה מהשינויים שחלו בשנים האחרונות וכתוצאה מקריסת האימפריה האמריקאית. ממשלת נתניהו-ליברמן אינה מעוניינת באופציה של שלום עם הפלסטינים ועם סוריה. באשר למלחמה - ישראל אינה מסוגלת בשלב זה להיכנס למלחמה. היא לא תפתח אף חזית אם התוצאות לא תהיינה מובטחות. היא לא יכולה לשאת תבוסה נוספת. איני אומר שהוא חסר סיכוי, אלא אומר שזו אופציה מסוכנת לישראלים".

נסראללה המשיך ולעג לישראל "המאבדת את בני בריתה באזור". לדבריו, לפני 30 שנה היא איבדה את שלטון השאה באירן וכעת היא איבדה את טורקיה, ולפיכך ישראל "מודאגת", כלשונו. הוא האשים עוד את ישראל בניסיון לסכסך בין מוסלמים ונוצרים במצרים וכן בניסיון ליצור מלחמת אחים בעירק.

(עדכון ראשון: 15/12/2010, 20:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully