וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביתת הפרקליטים: שטייניץ הציע לפנות לבוררות

15.12.2010 / 20:20

שר האוצר שטייניץ הנחה את הממונה על השכר, אילן לוין להודיע ליועמ"ש כי ברצונו לפנות לבוררות עם הפרקליטים השובתים מזה כחודש. לוין יפנה גם לפרקליטים בתקווה שייענו להצעה

שר האוצר יובל שטייניץ הודיע הערב (רביעי) כי יפנה לבוררות כדי להגיע להבנות עם הפרקליטים השובתים מזה מספר שבועות. שטייניץ הנחה את הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, להודיע ליועץ המשפטי לממשלה יהודה ויינשטיין על ההחלטה שתתבצע במוסד לבוררות מוסכמת. זאת כדי להגיע להבנות בין הצדדים תוך מספר שבועות. כמו כן, יפנה לוין גם לנציגי הפרקליטים בתקווה שייענו להצעה.

ארגון הפרקליטים הודיע בתגובה כי הוא מתנגד להצעת שר האוצר יובל שטייניץ לפנות לבוררות בניסיון לסיים את שביתת הפרקליטים. "בוררות מוסכמת לאחר חודש של שביתה ללא מו"מ בין הצדדים היא שבירת כלים מוחלטת של כל יחסי העבודה בישראל והשפעתה היא הרבה מעבר לסכסוך הקטן עם הפרקליטים", מסר הארגון.

"כמו כן, זה מנוגד לכל העמדות שהמדינה הציגה בעבר בבית המשפט. מדובר בצעד חסר תקדים שמעולם לא נעשה בישראל כנגד שביתה, שנולד ככל הנראה כתוצאה מאטימותו של שר המשפטים ורפיון ידיהם של קברניטי המדינה, בראשות שר האוצר, מול שרירות ליבם של פקידי האוצר העומדים מאחורי היוזמה הזאת, שרק תאריך בשבועות רבים את השביתה ולא תוביל לתוצאה".

השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', התייחס היום לשביתה ואמר כי "מבלי להיכנס לגוף המחלוקת הקיימת בין האוצר לבין ארגון הפרקליטים, ברור כי נוכח תוצאות השביתה על כל הצדדים לשבת באופן מיידי סביב שולחן המשא ומתן עד אשר יימצא פתרון מקובל אשר ניתן ואפשר להגיע אליו במהירות. פניתי בעבר ובכוונתי לפנות שוב אל כל הגורמים הנוגעים בדבר על מנת לקדם את סיומה המהיר של השביתה. אסור לנו לבטל ולמעשה 'לזרוק לפח' עבודה סזיפית, קשה ומורכבת של מיטב חוקרי ישראל, בהינף יד ובגלל עיצומים תקציביים וביורוקרטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully