וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דנון: "סליחה שהרגנו רק 9 טרוריסטים במשט"

15.12.2010 / 19:20

ח"כ דני דנון פנה מעל במת הכנסת לראש ממשלת טורקיה ארדואן והציעה "התנצלות כנה" על הרג פעילי המשט: "סליחה שצה"ל פעל תוך התחשבות באזרחים והרג רק תשעה אנשי טרור"

"לכבוד ראש ממשלת טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן: סליחה על כך שלוחמי הקומנדו פעלו בהיגיון תוך התחשבות באזרחים הרבים שהיו בבטן האונייה והרגו רק תשעה אנשי טרור" – כך אמר ח"כ דני דנון (ליכוד) במליאת הכנסת שדנה באפשרות לפצות משפחות שנפגעו באירועי המשט.

דנון הקריא את המכתב שיועד למנהיג הטורקי ופירט על מה, לדעתו, צריכה ישראל להתנצל. "סליחה על כך שמדינת ישראל לא דאגה לבידוק מוקדם של אוניית הטרור 'המרמרה' קודם יציאתה מטורקיה, מה שהיה מונע את התחמשותה המוקדמת בנשק חם וקר והובלת פעילי טרור תחת חסות ממשלת טורקיה. במידה ורשויות המדינה היו יודעות כי על הספינה נמצאים מחבלים, ההוראה הייתה מלכתחילה להרוג כל אדם המסכן את אנשינו".

סגן שר החוץ דני אילון שהשיב מטעם הממשלה, אמר בצורה נחרצת: "אין שום כוונה להתנצל בפני ממשלת טורקיה". לדבריו, "ההצעות לסדר מסתמכות על דיווחים בעיתונות. אני לא אחראי לדיווחים אלה".

ח"כ דב חנין אמר בדיון, כי "הציבור הישראלי בוודאי לא מופתע לשמוע את הדבר הזה כי הציבור למד שהיתה ספינה מלאה באנשים חמושים ומרושעים שבאו להשמיד ולהרוג. הציבור צריך ללמוד בספקנות גדולה מה שהדוברים הרשמיים אומרים. מעניין כמה מהר אנחנו מבינים שהסיפור שכולנו שמענו וקראנו בכל העיתונים, אולי יש לו עוד פנים. אני מקווה שתהיה התנצלות בפני אנשים שלא היו טרוריסטים והשתתפו במשט הומניטרי, שממשלת ישראל החליטה החלטה אומללה ושגויה לעצור בכוח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully