וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל שוקל לאפשר לישראלים מעבר במחסום קלנדיה

יהושע בריינר

15.12.2010 / 18:54

בעקבות שיפור במצב הביטחוני, שוקל אלוף פיקוד המרכז לפתוח את מחסום קלנדיה שבצפון י-ם לתנועת כלי רכב ישראלים. המתנחלים: "בשעות העומס זה יכול לקצר עבורנו את הנסיעה בכשעה"

אלוף פיקוד מרכז, אבי מזרחי שוקל לפתוח את מחסום קלנדיה שבצפון ירושלים לתנועת כלי רכב ישראלים. גורמים צבאיים ומתנחלים ציינו שפתיחת המחסום נשקלת בימים אלה במטה הפיקוד בעקבות השיפור המשמעותי שחל בשנים האחרונות במצב הביטחוני בשטחי הגדה המערבית.

פתיחת המחסום לכלי רכב ישראלים צפויה לקצר באופן משמעותי את המעבר מכביש 443 לכיוון בנימין. כיום מופנים כלי רכב ישראלים המגיעים מכיוון מערב אל תוך ירושלים ואז יוצאים ממנה ממחסום חיזמא לכיוון בית אל או יישובי בקעת הירדן. נסיעה זו גרמה בשנים האחרונות לעומסי תנועה כבדים מאוד בכניסה הצפונית לירושלים מכיוון בנימין, ולתלונות רבות מצד המתנחלים שהביעו חשש כי גורמי טרור ינסו לנצל את עמידתם של כלי רכב ישראלים בפקקים לצורך ביצוע פיגועים. בנוסף לכך נרשמו בכביש תאונות דרכים רבות.

תוואי הכביש המסתמן, במידה ואכן יפתח המחסום גם לישראלים, יעבור מכביש 443 לכיוון עטרות, ומשם דרך מחסום קלנדיה לכביש סמוך מאוד לכפר א-רם, ולבסוף לכביש 60 סמוך ליישוב אדם. קטע הכביש הנדון נסגר בשנים האחרונות עקב המצב הביטחוני בצו של אלופי הפיקוד לשעבר, יאיר נווה וגדי שמני.

"שהצבא יפתור את הבעיות הביטחוניות"

מלבד המשמעויות בתחום התעבורה, מדובר בצעד בעל השלכות ביטחוניות. כך למשל צפויה פתיחת הציר להביא לתגבור הכוחות שיאבטחו את הכביש. השלכות אלו נבחנות במטה הפיקוד.

"בשעות העומס המעבר דרך קלנדיה יכול לקצר עבורנו את הנסיעה בקרוב לשעה", אמר ראש מועצת מטה בנימין אבי רואה לוואלה! חדשות. "כיום הכניסה דרך מחסום חיזמא לירושלים לא מסוגלת להכיל את נפח התנועה גם של הערבים וגם שלנו, ואין שום סיבה היום שגם קטע הכביש המקצר לא יהיה פתוח. כפי שהאלוף פתח מחסומים של ערבים ואמר כי זהו סיכון שהוא לוקח על עצמו, כך גם צריך לפתוח את ציר התנועה הזה. האלוף מבין את הצורך בכך וכפי שפתר בעיות ביטחוניות אחרות הוא יוכל לפתור גם את זו".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה לדברים כי "בפיקוד המרכז מתקיימות כל העת עבודות מטה במטרה לשפר את מרקם חייהם של כלל תושבי יהודה ושומרון. בעקבות פניית תושבי מרחב בנימין נבחנות כעת דרכים לשיפור תנועת התושבים ולהקלה על עומסי התנועה באזור חיזמא, טרם התקבלה כל החלטה בעניין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully