וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק טיפש ירצה להתגייר בישראל

אלי פינברג

15.12.2010 / 13:12

הממסד החרדי לא מעוניין בגרים ציוניים ואף אחד מהפוליטיקאים, גם לא ליברמן, רוצה לפתור את הבעיה. אלי פינברג מציע לטוס לחו"ל, אם אתה רוצה להיות יהודי בארץ ישראל

בסוגיה הכואבת של הגיור בישראל כבר עסקתי כאן לא פעם ולא פעמיים. כתבתי על כך, וכנראה שגם אמשיך לכתוב, כי עדיין כואב לי לראות ולשמוע את סיפורי הגרים, שיהדותם נשללה מהם בבואם לפני מוסדות המדינה, הנשלטים על ידי החרדים. עקבתי בתקווה אחרי מאבקים שאחדים מהם ניהלו, ושמחתי כשהצליחו להשיב את מה שנגזל מהם.

אבל כשמישהו החליט לפגוע בגיור הצבאי, גם אני נשברתי. הגיור הצבאי, כמו שאר מסלולי הגיור, הוא עדיין הפתח העיקרי לנשים צעירות, עולות מברית המועצות לשעבר, שהחליטו לעבור את ההליך החשוב הזה כדי להרגיש שייכות ולא להיות זרות במדינה אליה הגיעו. בואו נודה לאמת, לא מדובר לרוב בלוחמים אמיצים, אלא בחיילות פשוטות שבגיור הצבאי הליברלי מצאו את דרכן ליהדות. האמנתי, אולי בתמימותי, שבחברה מיליטריסטית כשלנו, ישנם קודים שימנעו פגיעה בגיור הזה. הייתי נאיבי, טעיתי. גם הפרה הקדושה הזאת נשחטה.

היום יהודי, מחר לא

אחרי שהחרדים סיימו לטפל במתגיירים של דרוקמן, ואחרי שבניגוד להצהרות של הרבנות הראשית, כן הוטל ספק ביהדותם של עשרות אלפי בני אדם, התפנו הגורמים העוינים בתוך העולם החרדי לטפל גם בחיילי צה"ל. למסע הצלב שהם מנהלים יש מטרה ברורה והיא למנוע ממי שהם רואים כ"מסתננים", מלהיכנס לעם היהודי. הרבנים ששוללים יהדות מגרים רואים את עצמם שומרי הסף של טוהר הגזע היהודי, עליו לטענתם מאיימות רבבות הבלונדיניות שחיות כיום בישראל.

אבל למרות הרעש התקשורתי, הציבור אדיש לנושא הגיור, ישראלים ברובם לא מבינים בכלל על מה מדובר, מה שבהכרח מאפשר לשערורייה הזאת להתרחש. את מי הן בכלל מעניינות הרוסיות האלה?

לא הציבור מתעניין, וגם לא הפוליטיקאים. מפלגתו של ליברמן אומנם מייצרת רעש וצלצולים, אבל פעילותה לא מסייעת לאף אחד ולא חורגת מתחום עשיית הון פוליטי. המנהיגים בישראל נכנעים פעם אחר פעם לתכתיבי הרבנות, שנשלטת בידי ההנהגה הקיצונית החרדית. ניסיונות ההידברות או חוקים בכנסת שיעברו בכנסת לא יעזרו, וכל עוד החרדים שולטים, למתגיירים הציונים לא תהיה תקומה.

להתגייר בישראל? לא תודה

המסקנה היחידה היא, שלא כדאי להתגייר בישראל. גם אם כל מתגייר יעבור תהליך רוחני ולימודי קשה, יטבול ויזכה להכרה ממסדית, יבוא יום שבו עלולים לשלול מכל גר או גיורת את היהדות, אם יסור חינם בעיני רב כזה או. יום אחד יבוא מישהו ויכריז עליהם כמתחזים ושקרנים, מן הסתם ביום שבו יפנו לרבנות כדי להקים משפחה בישראל. ואם לא במעמד החתונה, אז אחרי מותם, כשלפתע הם יקברו מחוץ לגדר.

יש להודות, שבקרב על הגיור, הציבור הליבראלי בישראל הפסיד. לכן אני לא רואה כל טעם בהמשך קיומו של מערך הגיור הממלכתי, כי ממילא אף אחד לא מכיר בגיורים האלה. ולעולים שמתלבטים אם לגשת לתהליך אני ממליץ פשוט לוותר – אפשר וניתן להיות ישראלי גם ללא החותמת הרבנית שלצערי לא שווה הרבה היום!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully