וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי מאיים: קידום החוק יגרור משבר קואליציוני

15.12.2010 / 13:46

לאחר שהכנסת אישרה בקריאה טרומית את חוק הגיור בצה"ל, מדגיש יו"ר ש"ס כי ברגע שהצעת החוק תתקדם, הדבר יביא למשבר בקואליציה. ליברמן: "ההישג שלנו מרשים"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: יאיר דניאל)

ש"ס הגיבה בצהריים (רביעי) בחריפות לאחר החלטת הכנסת לאשר בקריאה טרומית את חוק הגיור בצה"ל. החוק אושר ברוב של 74 תומכים מול 18 מנגדים, ולאחר מכן כינתה ש"ס את המפלגה שיזמה את החוק, ישראל ביתנו, כ"מפלגת שינוי-ביתנו". יו"ר ש"ס, השר אלי ישי אמר לוואלה! חדשות כי "זו הצעה פופוליסטית, משום שהרבצ"ר אומר בצורה מפורשת שהחוק הזה לא טוב לחיילי צה"ל. כלומר זה נגד חיילי צה"ל. כתוב 'ואהבת את הגר'. אנחנו אוהבים את הגר, במיוחד את הגרים שבצה"ל, אהבה כפולה ומכופלת. אם הצעת החוק תתקדם, נזמן דיון במועצת החכמים ונהיה משוחררים מהגשת הצעות חוק גם בניגוד לעמדת הקואליציה. ברגע שהצעת החוק תתקדם, בעיניי זה כבר משבר קואליציוני". ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) שיזם את החוק אמר בתגובה לדברי ישי כי "עד שחוק האברכים ותקציב המדינה, שנותן להם 100 מיליון שקל, לא יעבור, ש"ס לא תעשה שום משבר".

עוד נמסר מש"ס כי ישראל ביתנו היא מפלגה "שבוחרת פעם אחר פעם, משיקולים פוליטיים צרים, ומתוך עסקנות זולה, לפלג, לשסע וליצור כתות בעם ישראל". עוד הדגישו בש"ס כי "מדובר היה במחלוקת טכנית סביב סוגיית הגיור וברור שהיא ברת פתרון על ידי הרב הראשי. צר לנו כי ישראל ביתנו הופכת את חיילי צה"ל לכלי שרת במאבקי רייטינג זולים ובחרה להתעלם מדברי הרבצ"ר: 'הרבנות הצבאית צריכה לה להיות זרוע ארוכה של הרבנות הראשית'".

מנגד, שר החוץ ויו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, הביע סיפוק רב בעקבות החלטת הכנסת. בשיחה עם כתבים אמר ליברמן כי "אני רוצה לברך את ח"כ דודו רותם ואת יו"ר הסיעה רוברט אילטוב על ההישג המרשים. זה נראה כאילו תוצאה מרשימה עם הפרשים גדולים, אבל זה היה רחוק מזה לפני כמה ימים, ויש כאן עבודה גדולה וחריש עמוק, עם לא מעט דיונים ושכנועים. אני רוצה להודות גם ליו"ר הקואליציה זאב אלקין שנתן חופש הצבעה וגם ליו"ר סיעת קדימה דליה איציק שגם התגייסה לנושא". ליברמן הוסיף כי "לא היתה חלוקה של דתיים וחילוניים. זה נושא מורכב עמוק ורציני, והגיע הזמן שניגע בנושאים של המהות ולא רק חקיקה טכנית. אני בטוח שהדיון שילווה את החקיקה כאן בוועדה יאפשר ללבן את כל הסוגיות וכל מה שקשור לנושא הזה. אין כאן דעה אחת ואמת אחת, יש דברים מורכבים. זה לא נושא חד ממדי. מקווה שגם בנושאים מהותיים אחרים כמו נושא שינוי שיטת הממשל ונאמנות-אזרחות נגיע לפריצת דרך".

ליברמן: "לא צופה זעזועים פוליטיים"

אני לא חושב שיש מישהו שיש לו אינטרס לפרק את הקואליציה, בטח לא לש"ס", אמר ליברמן. "היו הרבה רגשות והרבה יצרים. לצערי העבירו את זה לנושאים אישיים וזה מיותר לגמרי. יש שוני בגישה של ישראל ביתנו וש"ס וצריך ללמוד לחיות אחד עם השני. אני לא צופה זעזועים פוליטיים. זה יכול לקחת חודש עד שהחוק יעבור בקריאה שניה ושלישית. בישיבת הממשלה הודעתי שנפעל לקדם את החוק במהירות האפשרית גם בקריאה שניה ושלישית. אני בטוח שיהיו ניסיונות להערים קשיים, אני לא מתכוון לאפשר זאת".

במענה לשאלת וואלה! חדשות באשר לעמדתו על מכתבו של הרב הצבאי הראשי שממנו משתמע כי תא"ל רפי פרץ מתנגד לחקיקה, אמר ליברמן כי "יש כאן הרבה לחצים והרבה רבנים. מדובר במאבק שליטה ולא מעבר לזה. אף אחד לא מפקפק בכשירותו ובידע של הרבצ"ר בהלכות ויודע איך להעביר את הגיור. זה שהצמידו לו משגיח זה לא סביר. הוא במצב לא נוח אבל זה יותר מדי חשוב לרב כזה או אחר. אני בטוח שהרבצ"ר יכבד את החקיקה".

לאחר אישור החוק פרסמה לשכת ראש הממשלה הודעה בה נאמר כי "בנימין נתניהו, כפי שהבטיח, תמך בחוק הגיור וברך על הצבעת הכנסת בנושא". נתניהו ציין כי "מהלך הגיור מתבצע בהצלחה בצה"ל. חשוב שהחיילים הללו יהיו מגוירים כהלכה, לא אתן שתהיה כל פגיעה בהם. החיילים הללו מסכנים את חייהם למען ביטחוננו וזאת הכרת התודה המינימלית המגיעה להם". נתניהו הוסיף ואמר כי גם לאחר העברת החוק בקריאה טרומית ימשיך לפעול למען החיילים להשגת פתרון לשביעות רצונם של כל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully