וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק הגיור הצבאי עבר טרומית בכנסת

פנחס וולף ומוטי ולוי

15.12.2010 / 12:30

החוק זכה ברוב גדול, לאחר שהקואליציה החליטה להעניק חופש הצבעה בנושא. ח"כ רותם: "הגיור הצה"לי הפך כלי לסחטנות פוליטית". ישי: "זהו ניסיון לגרום לקרע בעם ממניעים פוליטיים"

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

הכנסת אישרה בצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את חוק הגיור בצה"ל של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו). בעד החוק הצביעו 74 חברי הכנסת ואילו 18 התנגדו. הדיון על החוק התקיים על רקע חשש ממשבר קואליציוני עם ש"ס. הנהלת הקואליציה החליטה להעניק חופש הצבעה בנושא וזאת על מנת למנוע משבר עם סיעת ש"ס שהביעה התנגדות לחוק.

הדיון בחוק נפתח בדבריו של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) יוזם החוק, שאמר כי "מאז ומעולם לא הטיל איש ספק בתוקפם ההלכתי של גיורי צה"ל, כי מאז ומעולם לא ראה איש מקום ורצון להפוך את נושא הגיור לנושא של סחטנות פוליטית". ח"כ רותם תקף בדבריו גם את הרב הראשי שלמה עמאר ושאל "איפה היה הראשון לציון במשך 90 יום? למה הוא לא פתר את הבעיה?".

ח"כ רותם הסביר כי "הצעת החוק באה לומר דבר פשוט - הרבצ"ר יקים מערכת גיור ויעמוד בראשה. הרבצ"ר אמר שדמעות זלגו מעיניו כאשר פגעו בגיור הצה"לי, אז אנחנו נמחה את הדמעה מעיניו. הגופים הממשלתיים יפעלו על פי החוק החדש ולא ניתן יהיה להטיל ספק בגיורי צה"ל".

ישי: נושא טכני שאינו דורש חקיקה

ח"כ משה גפני (יהדות התורה) נאם לאחר מכן ואמר כי "המפד"ל מבקשת לחסל את הרבנות הראשית", טען. "אני מבקש לשכנע את חברי הכנסת שלא לעשות טעות שהיא תהיה טעות חמורה והיסטורית למדינת ישראל ולעם היהודי במדינת ישראל, ויכול להיות שגם בכל העולם. אתם מרסקים את העם היהודי. תתבישו לכם!". כאשר גפני דיבר על אחדות העם היהודי, קרא לעברו ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי): "אתם (החרדים. פ"ו) לא מתחתנים עם ספרדים" וח"כ רותם שאל את גפני: "גם בבית הספר בעמנואל"?

יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, אמר כי מפלגתו אינו מתנגדת לגיורי צה"ל. לדבריו, מדובר בנושא טכני שאינו דורש חקיקה וכי הניסיון להציג את ש"ס כמתנגדת לגיורי צה"ל היא ניסיון לגרום לקרע בעם ממניעים פוליטיים. ישי אף הקריא מכתב מהרב הצבאי הראשי (תא"ל רפי פרץ. פ.ו) לרב חיים דרוקמן, לפיו כל תעודות הגיור לחיילי צה"ל חתומות ואין בעיה בעניין.

במכתב, שהגיע לידי וואלה! חדשות כותב הרבצ"ר כי "מצד הרבנות הצבאית והרבצ"ר עדיף גיור אחד". עוד כותב פרץ במכתבו כי "הרבנות הצבאית צריכה להיות זרועה הארוכה של הרבנות הראשית, זה נכון לעוצמתו של הגיור, ולטובת החיילים שהגיור לא יפוצל". מכתבו של פרץ מסתיים בהתייחסות ישירה לחוק ונכתב בו כי "התיקון הטכני בעניין לא מחייב חוק".

לאחר האישור הטרומי תעבור הצעת החוק לדיון בהכנה לקריאה ראשונה בוועדת הכנסת. בשל העובדה שקיימת מחלוקת בקרב חברי הכנסת על איזו ועדה תדון בהמשך החקיקה: חוקה, פנים או חוץ וביטחון, ועדת הכנסת תדון איזו ועדה תמשיך לטפל בחוק. האינטרסים ברורים: ש"ס שולטת בוועדת הפנים ולכן היא רוצה שזו הוועדה שתטפל בחוק, בעוד שבישראל ביתנו יתעקשו שוועדת החוקה של ח"כ רותם תדון בכך. לאחר הדיון בוועדה יובא החוק לקריאה ראשונה במליאת הכנסת, יחזור לוועדה להכנה לקריאה שניה ושלישית, ואז יבוא לאישור סופי של הכנסת.

עדכון ראשון: 11:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully