וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סליחה, דוקטור?

ד"ר איל נחמיאס

15.12.2010 / 11:38

חושבים שלכלב שלכם יש נטיות הומוסקסואליות או רוצים לדעת האם לתת לכלב לאכול את המזון שלכם? ד"ר איל נחמיאס, וטרינר הבית של פורינה, מסביר לכם בדיוק מה עושים

יש לי כלבה בת שנה ורחצנו אותה פעם בחודש במרפסת אך בגלל החורף רציתי לדעת האם אפשר לרחוץ אותה במקלחת הפרטית שלנו עם מים נעימים? באופן עקרוני, אפשר להשתמש גם עם שמפו שלנו?

אפשר בהחלט לרחוץ את הכלבה במים החמימים באמבטיה שלכם ואין בכך שום בעיה. להיפך רחצה במים קרים במקום לא נעים עלולה לגרום לסטרס ולהפוך עבורה את חווית הרחצה למשהו שלא תרצה לחזור עליו. לגבי השמפו אני פחות ממליץ על השמפו של בני אדם גם בגלל החומציות השונה וגם משום שהם מכילים מבשמים שעלולים להציק לעור של כלב.

מישל ושלגיה 18.11.10. טל אנגלנדר
זו אהבה!/טל אנגלנדר

ברשותנו כלבת דוג דה בורדו בת שנה וחצי. מזה כמספר חודשים, היא מתגרדת מאד באזור הבטן והצוואר. היא אוכלת רק פרופלאן. החלפנו לה מעוף לכבש ולא עזר. היא מאד נקייה, והוטרינרית אומרת שיש לה איזה אלרגיה. מה יכולה להיות הסיבה?

גזע זה ידוע לעיתים בבעיית עור שחוזרת. לא פעם מדובר אכן באלרגיה או בדלקת חיידקית על רקע של חיידקי סטפילוקוקים, שבקלות תוקפים בעלי שיער קצר כמו דוג דה בורדו. לפעמים מדובר ברגישות למרכיבי מזון וכאן באמת ניתן להחליף מזון ביעוץ של וטרינר. ברמה של מזון רפואי יש מזון היפו אלרגני על בסיס חלבון סויה מבודד או על בסיס דג פורל בלבד. בנוסף, לפעמים אין מנוס מטיפול תרופתי ממושך של 4-6 שבועות כדי לפתור דלקת חיידקית משנית.

חלק מהחברים שלי טוענים שאין כל רע בלתת לכלב מזון של אנשים, ואילו אחרים אומרים שחייבים לתת רק מזון לכלבים. האם זה יכול להיות מסוכן, או שיש דברים ספציפיים שאסור לתת?

מזון של בני אדם לא מתאים כאן ולמעשה מזון מוכן הוא טוב יותר בכמה מובנים:
1. ישום של מחקרי תזונה ממושכים והתאמה מדויקת לצרכיו של הכלב. לדוגמא יש במזון קרוב ל-20 ויטמינים ומינרלים ביחס מדויק המתאים לכלב. חומצות שומן חיוניות , סיבים תזונתיים , מעכבי חימצון , גלוקוזמין למפרקים ועוד ועוד.
2. בטיחות – מזון מוכן איכותי מגיע לרוב תחת אבטחת איכות. מזון שלנו עלול להיות לעיתים קל לקלקול כמו למשל בשר, מוצרי חלב ועוד.
3. מניעת נזק – למשל עצמות מזיקות ועלולות לגרום קרעים פנימיים ודימומים. בנוסף יש מוצרי מזון מסוכנים: שוקולד רעיל, בצל רעיל , חלב עלול לגרום לשלשול חריף , שום בכמות מעל שן בשבוע מזיק ועוד ועוד. אפילו בשר על האש מכיל המון שומן רווי וכבר לא פעם הגיעו אלי כלבים עם דלקת חריפה מאד של הלבלב עקב אכילת בשר על האש ובמיוחד קבבים. האשפוז והסבל הרב לא שווים את ההנאה הרגעית. אישית הכלבים שלי אוכלים רק את המזון שלהם ואינם משתתפים בסעודות משפחתיות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ויני 18.11.10. טל אנגלנדר
סליחה, מה הנטייה שלך?/טל אנגלנדר

יש לנו כלב זכר מעורב בן כמעט שנה. הכלאה של קוקר וגולדן. לאחרונה צפינו במס' פעמים שכלבים שונים ניסו להזדווג עם הכלב. האם יתכן ולכלב יש נטיות הומוסקסואליות המוקרנות החוצה?? בכל מקרה הוא תמיד היה הצד הפאסיבי.

לא מדובר בהתנהגות כזו אלא ככל הנראה בכלב כנוע יחסית המשדר בשפת הגוף שלו עמדת נחיתות מול כלבים אחרים. הביטוי לעליה עליו ותנועות ההזדווגות לכאורה אינן אלא ניסיון לבטא עליונות על הכלב ולבטא מעמד גבוה יותר בהיררכיה החברתית. אגב כלבים לעיתים נוהגים לעשות זאת לבעליהם כסימן לניסיון לקבל מעמד גבוה יותר בלהקה. כלב שיודע את מקומו בלהקה לא ינסה זאת.

  • עוד באותו נושא:
  • כלבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully