וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגיעו מים עד נפש

דן מרגלית

15.12.2010 / 7:34

סביר להניח כי אין צדק מוחלט בעמדת הצדדים באשר לתביעות של משפטני פרקליטות המדינה לתוספת של כ?24 אחוזים משכרם.

זו שביתה שנזקה מי ישורנו. לא מדובר רק בכמה עשרות עבריינים מסוכנים, בהם פדופילים ופורצים אלימים, ששוחררו ממעצר בהיעדר הליך משפטי. הנזק יתגלה רק בחודשים הקרובים, כאשר סדרי היום לדיון ייהפכו למערבולת של דחיות, לצונאמי של המתנות, וישבשו את אורח החיים התקין שהתקיים במשק ובחברה עד כה, שגם הוא היה בעייתי.

למשל, וזו רק דוגמה מקצה הפירמידה, הפיגור בבית המשפט העליון יהיה דרמטי. הצדק שלא ייעשה מיד כאילו לא ייעשה כלל. לא ירחק היום ותעלה תביעה למנות שופטים במינוי זמני לשנה כדי להתגבר על הפיגור. זה יגרור אחריו עימות מילולי חריף, שיגיע כמובן לממשלה ולכנסת, ויאריך את הפיגור. יש כבר נזקים שאי אפשר להתגבר עליהם, אך טיפול מהיר בסיום השביתה ימנע לפחות הוספת נדבך על גבי נדבך של נזק.

צמצום או שחיקה במעמד שלטון

הרושם בציבור הוא כאילו לאיש לא אכפת. מתעורר חשד שמא תקיפותו של שר המשפטים יעקב נאמן מצביעה על איזו אדישות, ושמא פרקליט המדינה משה לדור אינו מצליח להנהיג את עובדיו לספינת המבטחים של גמר השביתה. בכירים בפרקליטות החלו להתבטא בפומבי, והתוצאה הסופית תהיה צמצום או שחיקה במעמד שלטון החוק ועליונותו בעיני רוב הציבור.

זאת, על רקע העובדה שהשביתה דוחה קבלת הכרעות בכמה תיקים ציבוריים חשובים כסוגיית השוחד בהולילנד, העמדתו לדין של אביגדור ליברמן או סגירת תיקו, ומעמדו האישי של ניצב אורי בר?לב. האפשרות שבנימין נתניהו ינהג כבשריפה בכרמל וייכנס לעובי הקורה, יעמול יום ולילה כדי לשים קץ לשביתה בהקדם, אינה נתיב רצוי ומומלץ. ראש ממשלה אינו צריך להתערב בכל סכסוך עבודה במשק, חשוב ככל שיהיה, וכניסתו לטפל בנושא עלולה ליצור תקדים שבעתיד שובתים לא ירצו לחזור לעבודה עד להתערבותו של האיש שבראש הפירמידה.

למרות זאת נראה כי הגיעו מים עד נפש. אולי אין ברירה. אם לא יימצא הסדר מיד, כי אז נחוצה התערבות חיצונית בכירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully