וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מיטשל הציג לאבו מאזן הצעה לא רשמית

אופק עיני

15.12.2010 / 7:11

גורמים פלסטינים טוענים כי בפגישתו עם יו"ר הרשות הפלסטינית הציג השליח האמריקאי מסמך המציע לקיים דיון עם מצרים וירדן על הגבולות ו"פתרון צודק לבעיית הפליטים"

השליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, הגיש אתמול לאבו מאזן מסמך לא רשמי ובו הצעת פיתרון חלקית לסוגיות העומדות בבסיס המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, כך מפרסם הבוקר (רביעי) העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון מפי מקורות פלסטיניים. על פי המקורות, המסמך הציע בין היתר לקיים דיון בנושא הגבולות בשיתוף ירדן ומצרים, "פתרון צודק והגיוני לפליטים והסכם על חלוקת מקורות המים". כמו כן, לטענת המקורות, הכיל המסמך הצעה "לדון בבקשות שני הצדדים בנוגע לירושלים". עם זאת, הדגישו הגורמים כי במסמך לא הוזכרו גבולות 1967, או נסיגה ישראלית מלאה ממזרח ירושלים.

גם נביל אבו רודיינה, דוברו של אבו מאזן, אישר אמש כי הממשל האמריקאי העלה בפני הפלסטינים "רעיונות חדשים להנעת תהליך השלום". לדבריו, הנהגת הרשות מצפה כעת לתשובותיה של ישראל בנוגע להצעות החדשות שהציג מיטשל. הוא התייחס לפגישתם של שרי החוץ של הליגה הערבית המתוכננת להתרחש היום, ובה צפוי להשתתף בין היתר אבו מאזן, ואמר: "נמתין לדיוניהם ולהחלטותיהם".

אבו מאזן, כבר הספיק להיפגש אמש בקהיר גם עם שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט ועם ראש המודיעין המצרי עומאר סלימאן. בסוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית נכתב כי הצדדים דנו בפגישה עם מיטשל. הבוקר ייפגש אבו מאזן עם עמיתו המצרי חוסני מובארק.

מיטשל, מצדו, הודה כי "היו קשיים, מכשולים ועיכובים רבים עד כה לאורך הדרך", שבסופה עומדת המטרה ליצור "מדינה עצמאית פלסטינית שאנשיה יהיו זכאים לחירות ולהגדרה עצמית, ואשר תתקיים בשלום לצד ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully