וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של ילד מוגבל: "העירייה לא דואגת להסעה"

14.12.2010 / 22:17

ילד בן 3 מאור יהודה המטופל במעון לא משתתף בפעילויות הערב שכן אין הסעה שתשיב אותו לביתו. אמו, שיוצאת מוקדם מעבודתה דורשת ההסעה. העייריה: "פועלים בהתאם להנחיות משרד החינוך"

אמו של א', ילד בן 3 מאור יהודה הסובל ממוגבלות שכלית קשה, מוגדר כנכה 100% ומטופל בשנים האחרונות במעון הטיפולי "עלה" בבני ברק, דורשת מעיריית אור יהודה לממן לבנה הסעות חזרה לביתו בשעות הערב. א' זכאי לשהות במסגרת המועדונית עד שעות הערב אך כיום הוא מוסע מדי יום בחזרה לביתו בשעות הצהריים, עם תום יום הלימודים ולכן אינו משתתף בפעילות שעות הערב של המועדונית.

"א' הוא ילד סיעודי, שלא הולך לא מדבר ולא מתקשר עם הסביבה. כל ההאכלה שלו נעשית ישירות עם צינור דרך הקיבה", מספרת האם. "הוא כמו תינוק בן חודש. אם מפריע לו משהו הוא בוכה בשביל לקבל עזרה". האם אינה מסוגלת לעבוד במשרה מלאה מכיוון שבנה חוזר כל יום בשעות הצהריים. בנוסף על כך, ימי האשפוז הרבים להם נזקק בנה, מחייבים אותה לחריגה קבועה מימי החופש השנתיים לה היא זכאית.

"יש עיריות רבות שדואגות לפתור בעיות הסעה שוליות כמו שלנו", אומרת האם, "הייתי מצפה מעיריית אור יהודה לנהוג באותה מידה של רגישות כלפי ילד סיעודי". האם פנתה בנושא מספר פעמים למועצת אור יהודה ומשרד החינוך, אך עד כה לא נמצאה הדרך לממן את הסעתו הביתה בשעות הערב.

"סוגיית ההסעות מעסיקה רשויות רבות"

נוכח המצוקה הקשה, פנתה האם לארגון "בזכות" המטפל במימוש זכויות אנשים בעלי מוגבלויות. עו"ד גלי כוכבי מ"בזכות" הסבירה כי יש הצדקה לכך שהמועדונית פתוחה עד השעה 18:00. "ללא הסעה למועדונית, הפעילות שם היא חסרת משמעות", היא אומרת. "יש פסיקה של בית משפט לעניינים מנהליים בתל אביב שקבעה בקשר למספר קטינים מלוד שעניינם זהה למקרה של א', כי משרד החינוך בשיתוף הרשות המקומית יממנו את ההסעות לעותרים ולכל ילדי לוד שנמצאים באותו מצב. המצב בלוד הוסדר, אך במשרד החינוך לא מבינים שיש להכיל באופן שוויוני את הפסיקה הזאת על שאר ילדי ישראל שנמצאים באותו מצב".

מעיריית אור יהודה נמסר בתגובה כי "סוגיית ההסעות נמצאת על סדר יומן של רשויות רבות בכל הארץ. באור יהודה פועלים בהתאם להנחיות משרד החינוך בנושא, שמאשר הסעות הלוך-חזור בהתאם לשעות הלימודים במוסד הלימודי בו משובץ הילד. מבחינת משרד החינוך, מועדונית אינה נחשבת למסגרת לימודים חובה ומשום כך, במקרה זה אושרה הסעה רק בתום יום הלימודים בביה"ס". ממשרד החינוך נמסר כי "עיריית אור יהודה פועלת בדיוק על פי חוזר מנכ"ל של משרד החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully