וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: סיעת הליכוד תתמוך בחוק הגיור הצבאי

15.12.2010 / 0:16

גורמים בליכוד מעריכים כי סיעתם תתמוך בהצעת חוק שתעלה היום להצבעה בקריאה טרומית בכנסת. בסיום ההתייעצות עם הרב עובדיה, סוכם כי ש"ס תמשיך המגעים עם רה"מ בנושא הגיורים בבוקר

הערכה בליכוד: הסיעה תתמוך בהצעת חוק הגיור הצבאי שתעלה מחר להצבעה בקריאה טרומית במליאת הכנסת. כך אמרו גורמים בליכוד אמש לוואלה! חדשות. בתוך כך ש"ס תמשיך הבוקר (רביעי) את המגעים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בנושא גיורי צה"ל. בהתייעצות לילית הביע מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, תמיכה בחיילי צה"ל ואמר כי יש צורך לפתור את סוגיית הגיור הצבאי. הוא ביקש לאפשר לרב עמאר למצוא פתרון טכני עם הרב הצבאי הראשי רפי פרץ.

מש"ס נמסר כי שרי המפלגה הוסיפו בישיבה כי "לא יאפשרו לישראל ביתנו לפלג את העם, להטיל דופי בחיילי צה"ל ולייסד מערך גיור מוחלש". בש"ס טענו כי"הניסיון של ישראל ביתנו להפוך את חיילי צה"ל לכלי שרת בידי הצרכים הפוליטיים שלהם הוא ניסיון ציני המשקף פוליטיקה זולה. עם ישראל כולו מאוחד כנגד הניסיון להפוך בעיה טכנית לשסע בל יתוקן".

לדברי הגורמים בליכוד, מה שמגדיל את הסיכויים שראש הממשלה בנימין נתניהו וחברי הכנסת של הליכוד יצביעו בעד הצעת החוק, היא העובדה שגם ללא תמיכתם, הצעת החוק צפויה לעבור. "הצעת החוק תעבור, השאלה היחידה היא כיצד יצביע חברי הליכוד", אמרו בסיעה. הבוקר תתכנס הנהלת הקואיליציה ותחליט ככל הנראה על מתן חופש הצבעה לחברי הסיעות השונות.

על פי החישוב, סיעות קדימה, ישראל ביתנו, העבודה, הבית היהודי, מרצ וח"כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי, יצביעו בכל מקרה בעד הצעת החוק. בסך הכל מדובר בגוש של 63 ח"כים. חברי הכנסת של ש"ס ויהדות התורה, וככל הנראה גם שלושת חברי הכנסת הנוספים של האיחוד הלאומי יתנגדו לחוק. מדובר ב- 19 חברי כנסת בלבד.

11 חברי הכנסת מהסיעות הערביות כפי הנראה יימנעו, כך שנותרו 27 חברי הכנסת של הליכוד שיצטרכו להחליט אם הם מוכנים ללכת על הפסד בטוח או להצטרף לרוב. "אם ראש הממשלה יחליט בסוף להתנגד להצעת החוק, הוא יתבזה", אמרו גורמים אחרים בליכוד. "הוא גם יפסיד בהצבעה וגם מבחינה מהותית - לא יכול להיות שחיילים יקבלו יחס כזה".

במקביל, התייחס אמש נתניהו לנושא, וחזר על עמדתו לפיה אם לא יגיעו להבנות בנושא חוק הגיור, הוא יתמוך בו. ראש הממשלה הוסיף ואמר כי מהלך הגיור מתבצע בהצלחה בצה"ל. "חשוב שהחיילים הללו יהיו מגוירים כהלכה. לא אתן שתהיה בהם כל פגיעה. החיילים הללו מסכנים את חייהם למען ביטחוננו, וזאת הכרת התודה המינימלית המגיעה להם", אמר נתניהו.

(עדכון ראשון: 14.12 22:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully