וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסון: רה"מ "קנה" התנגדות ח"כ אריאל לוועדה

14.12.2010 / 20:34

ח"כ יואל חסון קרא ליועמ"ש לבדוק חשד שרה"מ "קנה" את התנגדותו של ח"כ אריאל להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת השריפה בכרמל תמורת תקציב שהובטח לישיבות ההסדר

המאבק בין חברי הכנסת בנוגע להקמת ועדת חקירה ממלכתית בנוגע לשריפה בכרמל הולך ומתחמם. יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, ח"כ יואל חסון (קדימה), שלח הערב (שלישי) מכתב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לחקור מה שהוא מגדיר "החשד הכבד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו קנה לכאורה את הצבעתו של ח"כ אורי אריאל, חבר סיעה באופוזיציה". חסון חושד שאריאל, חבר הבית היהודי שתמך בהקמת הוועדה, יתנגד לכך בעקבות החשד שרה"מ "קנה" את התנגדותו.

חשדו של חסון קיבל חיזוק כאשר הערב פורסמה הודעה מטעם דוברו של ח"כ אריאל, לפיה משרד הביטחון שינה את עמדתו הקודמת והחליט להקצות לישיבות ההסדר סכום של 21 מיליון שקלים לישיבות ההסדר בהתאם לדרישתו של ח"כ אריאל.

"השינוי הפתאומי בעמדתו של ח"כ אריאל, יחד עם השינוי הפתאומי בעמדת משרד הביטחון בנוגע להקצאת הכספים לפי דרישתו, מעלים חשד כבד לשוחד פוליטי ולקניית הצבעה בכסף ציבורי", כתב חסון. "לאור חומרת החשדות, ובפרט כאשר מדובר על הקמת ועדת חקירה בעקבות דו"ח חריף ביותר של מבקר המדינה ולאחר אסון השריפה בכרמל, הנך מתבקש להתערב באופן מידי ולפתוח בבדיקה של החשדות הכבדים".

אריאל: חסון רק רוצה בהפלת נתניהו

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי, "בשיחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ח"כ אורי אריאל, הבהיר ראש הממשלה לח"כ אריאל כי הקמת ועדת חקירה רק תעכב את יישום המסקנות בנושא השריפה. בניגוד לנטען, ראש הממשלה נתניהו לא הבטיח כל תמורה כספית או אחרת עבור ההצבעה, ואף לא התבקש לעשות כן".

ח"כ אורי אריאל מסר בתגובה כי, "בשיחה אמש עם ראש הממשלה נדונו ענייני כיבוי בלבד. העברת התקציב היום לישיבות ההסדר התבצעה בעקבות עיכוב שבוצע בהעברת כספים לתקציב הביטחון, לאחר שכבר הודעתי שאתנגד לוועדת חקירה".

בשיחה עם וואלה! חדשות טען אריאל כי, "חסון פנה אלי כמה פעמים והסביר לי כמה חשוב להקים ועדת חקירה, משום שכך ניתן להפיל את ראש הממשלה. ניכר שזו מטרתו האמתית, ולא חקירת המחדלים. כעת הוא מוציא הודעות שאין בינם לבין המציאות כלום. דיברתו של אדם שמקדם מטרות פוליטיות על דמם של ההרוגים אינה ראויה להתייחסות". אריאל הודיע כי בכוונתו לשקול עד מחר צעדי תגובה למכתב של חסון.

חסון הכחיש את טענת אריאל והוסיף כי, "אלו דברים מגוחכים שמנסים להסתיר את האמת ששולם שוחד פוליטי כדי לשנות הצבעה על הקמת ועדת חקירה ממלכתית. אני גאה בעובדה שאני רוצה להפיל את בנימין נתניהו, שלא הצבעתי עבורו בבחירות".

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר כי "תקציב הביטחון השוטף של ישיבות ההסדר קיים בבסיס תקציב המדינה במשך עשרות שנים והעברתו אינה מותנת בשום עניין פוליטי או אחר. אנו דוחים את הניסיון לערב את ישיבות ההסדר במחלוקת פוליטית שאינה קשורה כלל לישיבות. אנו מאמינים כי התקציב יועבר בהקדם כמדי שנה בשנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully