וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשכיהן כרב ראשי, תמך הרב עובדיה בגיורי צה"ל

מוטי לוי ופנחס וולף

14.12.2010 / 20:10

בזמן ששרי ש"ס מתכנסים בביתו של הרב יוסף לדיון חירום על גיורי צה"ל נחשף פרוטקול מדיון בכנסת מ-1976 בהם אומר הרב כי "רבני צה"ל הם יראי שמיים שאפשר לסמוך עליהם"

סערת הגיורים בצה"ל לא נרגעת ושרי ש"ס יתכנסו הערב (שלישי) בביתו של מנהיג התנועה הרב עובדיה יוסף ויתייעצו איתו בנוגע לדרך בה יצביעו מחר כשהנושא יעלה לקריאה טרומית במליאת הכנסת.

אבל מה באמת חושב הרב עובדיה על גיורי צה"ל? ערב ההצבעה ועל רקע ההתנגדות של מפלגת ש"ס לחוק, מתפרסם היום פרוטוקול מדיון בוועדת הפנים והסביבה של הכנסת בנושא "הקמת בית דין ארצי לענייני גיור" משנת 1976. הדיון, בראשותו של ח"כ יורם ארידור, התקיים בהשתתפות הרב הראשי לישראל דאז ומנהיגה הרוחני של תנועת ש"ס בהווה, הרב עובדיה יוסף. במהלך הדיון, מספר הרב יוסף לחברי הוועדה בגאווה כיצד פנו אליו הרבנים הצבאיים ובקשו את חתימתו על גיורי צה"ל וכיצד הוא נענה לבקשתם.

"מישהו ניסה להפריע ואמר שאינני מכיר את רבני צה"ל, שאינם יראי שמים מספיק. התייעצתי עם גדולים והם אמרו לי שאלה אנשים יראי שמים שאפשר לסמוך עליהם – וכך עשיתי, וברוך השם לא נכשלתי, והכל בסדר" כך אמר בין היתר הרב יוסף בדיון.

עוד הוא סיפר לחברי הוועדה בדיון, כי "בצבא למשל יש בי"ד ששייך לרבנות הצבאית הראשית. בראשו עומד הרב פירון והרב גד נבון. מיום שכיהנתי כאב בית דין בתל אביב הם רצו גושפנקא של ראש עדה, שכל הגיורים שהם עושים יהיו באחריותו... הסכמתי. נשאתי בעול". הוא מוסיף ואומר כי "אני רואה בזה את חובתי. וכשאני רואה שעשיתי משהו על פי התורה – יש לי שמחה וסיפוק רב, ואם אני יכול לעזור לזולת – אני מרגיש שזה מחובתי לעם ולמדינה, ואינני עושה בזה טובה למישהו".

ח"כ הרב חיים אמסלם, שהביע כבר תמיכה בחוק, אמר בתגובה לפרסום הפרוטוקול כי "דבריו הברורים של הגאון רבי עובדיה יוסף שליט"א המובאים בפרוטוקול אינם צריכים חיזוק וכדאי מאוד לש"ס וראשיה ללמוד פעם אחת את תורתו". אמסלם הוסיף כי "כנראה שנמשיך לחזות בראשי התנועה ובאנשי ביתו של הרב מתעתעים ומשחקים במידע הזורם אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully