וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע הבא יוכרע גורל ביה"ח "ביקור חולים"

אריאל נוי

14.12.2010 / 19:05

ועדת הכספים של הכנסת קיימה דיון חירום במצב ביה"ח ונתנה למשרדי האוצר והבריאות 8 ימים למצוא פתרון למימונו. אם לא יימצא המימון בגובה 30 מיליון שקלים, ייסגר ביה"ח ב-1 בינואר

ועדת הכספים של הכנסת קיימה היום (שלישי) דיון חירום בנושא בית החולים "ביקור חולים" בירושלים אשר עתיד להיסגר ב-1 לינואר אם לא יימצא מימון של 30 מיליון שקלים להמשך הפעלתו. בדיון הוחלט כי קיימת "חשיבות עליונה בהמשך תפקודו של 'ביקור חולים'", והוועדה נתנה למשרדי האוצר והבריאות שמונה ימים למצוא פתרון עבור בית החולים.

יו"ר הוועד המנהל של עמותת "ביקור חולים", ד"ר יורם בלשר, אמר בדיון כי "ביכולתנו למנוע את ועדת החקירה הבאה שתקום ותשאל היכן היה בית החולים, אחרי הפיגוע הבא אם יהיה חס וחלילה. בקשתנו היא שהמדינה תיתן מענק בפריסה עד 2011 בסכום של 30 מיליון שקלים, במקום המלווה שנתנו עד כה העובדים".

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר בדיון כי משרד הבריאות קיבל את תוכנית ההבראה. "צריך לתת לד"ר יורם בלשר את ההזדמנות להציל את בית החולים. אנחנו לא מבקשים שהמדינה תממן את תפעול בית החולים אלא תממן זריקת הצלה בכדי להוריד את הנטל מהעובדים".

"לתת ההזדמנות להציל את בית החולים"

מההסתדרות הרפואית בישראל מסרו בתגובה כי "ההסתדרות מברכת על החלטת ועדת הכספים בדיון שהתקיים היום ואשר רואה חשיבות עליונה בהמשך תפקודו של בית החולים במרכז ירושלים ומכירה בעבודת הרופאים והצוותים הרפואיים שבמסירות אין קץ אפשרו את קיומו. הממשלה אינה יכולה להסיר אחריותה הן מהמצוקה שנקלע אליה בית החולים והן מעתידו ומעתיד הצוות הרפואי המועסק בו".

"בית החולים 'ביקור חולים' מספק שירות חיוני לתושבי מזרח ירושלים ומאופיין בשיעור גבוה במטופלות יולדות ובילדים. ההסתדרות הרפואית דורשת כי בדיון הבא בנושא ימצא פתרון ארוך טווח לבעיות בית החולים ולא פתרון נקודתי וזמני שרק יעמיק וידחה את הטיפול האמיתי בבעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully