וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל השביתה: לא יערערו על זיכוי דרור אלפרון

גלעד גרוסמן

14.12.2010 / 18:17

בחודש אוקטובר זוכה דרור אלפרון מעבירה של תקיפת שוטר. אלא שבשל שביתת הפרקליטים, לא הוגש ערעור נגד ההחלטה כפי שהמליצה המשטרה

במשטרה ציינו בימים האחרונים שחשודים ונאשמים רבים משתחררים בעקבות שביתת הפרקליטים. שם אחד שלא הוזכר, אבל ככל הנראה זכה גם הוא מההפקר, הוא דרור אלפרון, לאחר שהשבוע תם הזמן שבו ניתן להגיש ערעור על זיכויו מעבירה של תקיפת שוטר.

בסוף אוקטובר זיכה בית משפט השלום בכפר סבא את דרור אלפרון מעבירות של תקיפת שוטר, הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, איומים והעלבת עובד ציבור. זאת לאחר שהשופט קבע כי כאשר דחף אלפרון שוטר שהגיע לביתו כדי לעצור אותו, לא ידע כי מדובר בשוטר. אלפרון טען במשפט כי אדם שלא הכיר הגיע לביתו, פתח את הדלת בעוצמה, הצמיד אותו ביד אחת וחנק אותו ביד השנייה. לדבריו, רק מאוחר יותר נודע לו שמדובר בשוטר.

השופט, מיכאל קרשן, קבע שלמרות שעדותו של אלפרון אינה מהימנה, לא הוכח מעבר לספק סביר כי זה ראה את תעודת השוטר. "הנאשם טעה לחשוב כי לא מדובר בשוטר, אלא באדם חמוש, שנכנס באופן פסול לביתו. טעותו היתה סבירה, ועל כן יש לבחון את מעשה הדחיפה שביצע, כאילו היתה המציאות כפי שדימה אותה", כתב השופט בהכרעת הדין, וזיכה אותו לאחר שקיבל את טענתו להגנה עצמית.

"סבור שלא היה מקום להגיש ערעור"

לאחר הזיכוי, פנתה המשטרה לפרקליטות מחוז מרכז כדי שתבחן את התיק, תוך שהיא ממליצה על הגשת ערעור. הבקשה הועברה לוועדת החריגים של ארגון הפרקליטים, שלא אישרה לעבוד על התיק, כשם שלא הסכימה לעבוד על ערעורים אחרים או להגישם במהלך השביתה. כתוצאה מכך עברו 45 הימים במהלכם ניתן היה להגיש ערעור, ופסק הדין שניתן הפך לבלתי ניתן לשינוי. פרקליטו של אלפרון, עו"ד יניב שגב, אמר היום כי "מעבר לעובדת השביתה, אני סבור שלא היה מקום גם בפן המשפטי להגיש ערעור על הכרעת הדין".

יצוין כי בעוד כשבוע וחצי מסתיימת התקופה שבה יכולה פרקליטות מחוז ירושלים להגיש ערעור על זיכויו החלקי של חבר הכנסת לשעבר צחי הנגבי. עד כה טרם הוגשה לוועדת החריגים בקשה להגיש ערעור בתיק.

בארגון הפרקליטים התייחסו היום לדברים שאמרו קצינים בכירים במשטרה על הנזקים של השביתה, והביעו תמיכה בדבריהם. "אותם קצינים בכירים, שהפרקליטות מעריכה אותם רבות, אינם תוקפים את הפרקליטים השובתים, אלא קוראים קריאות חירום לקברניטי המדינה, ובראשם ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר יובל שטייניץ, לסיים את השביתה", אמר עו"ד רועי פרי מהוועד הארצי של פרקליטי המדינה.

הוא ציין שגם הפרקליטים שותפים לקריאה הזאת, בשל הפגיעה ההולכת ומתמשכת בתחושת הביטחון האישי של אזרחי מדינת ישראל, ופנה לאוצר לנהל מו"מ עם הפרקליטים כדי לסיים את השביתה במהירות האפשרית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully