וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: גילוי הדעת של הרב דרוקמן

מוטי לוי

14.12.2010 / 17:16

לוואלה! חדשות הגיע גילוי הדעת המעודן שיזם הרב חיים דרוקמן בקשר למכירת דירות לערבים. הכותבים מדגישים כי על המדינה לדאוג לכל תושביה, אולם יש לפעול נגד "גורמים עוינים"

הרב חיים דרוקמן ורבנים נוספים עתידים לפרסם בקרוב גילוי דעת בעקבות מכתב הרבנים הקורא לא להשכיר או למכור דירות לערבים. נוסח גילוי הדעת החדש, המפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, מעדן את נוסח מכתב הרבנים המקורי וקורא לפעול נגד "גורמים עוינים המבקשים לנצל את עקרון השוויון בין אזרחים נאמנים במדינה, על מנת לממש את 'זכות השיבה' ולגרשנו מארצנו".

גילוי הדעת נפתח בהסתייגות "ממה שהשתמע מהמכתב שהתפרסם לאחרונה, שאיננו צריכים לדאוג לתושבי המדינה שאינם יהודים. לא כן, מדינת ישראל צריכה לדאוג לכל תושביה. דאגה זו מעוגנת גם בתורת ישראל וגם בחוקי המדינה". ואולם, בהמשך, כותבים יוזמי גילוי הדעת כי "מדינת ישראל היא מדינה יהודית" וכי יש לפעול נגד גורמים עוינים המבקשים לנצל את עקרון השוויון על מנת "לגרשנו מארצנו. גורמים עוינים אלו מזרימים כספים במטרה להשתלט על אדמות ונכסים במדינת ישראל". אין להתפתות, מוסיף גילוי הדעת, למכור או להשכיר דירות לגורמים עוינים אלה.

"אותו מסר, בצורה יותר מעודנת"

מטרתו של המכתב החדש היא ליצור הסכמה רחבה יותר בקרב הרבנים, גם אלו שהתנגדו למכתב הראשון, כאשר השורה התחתונה היא - אסור למכור או להשכיר דירות לערבים "עוינים".

מוקדם יותר התייחס הרב שמואל אליהו, רבה של צפת ומיוזמי מכתב הרבנים המקורי, לגילוי הדעת ואמר כי יתמוך בו. הרב אליהו אמר לוואלה! חדשות כי ראה את נוסח המכתב החדש וכי מטרתו היא להעביר את אותו המסר רק "בצורה יותר מעודנת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully