וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטפלת נטשה זקנה למותה ונשלחה לעבודות שירות

איילה חננאל

14.12.2010 / 16:26

עובדת זרה שעבדה בסיעוד נטשה את הקשישה בה טיפלה למשך שישה ימים. נכדתה שבאה לבקרה גילתה את הגופה בדירה. בעל החברה שהעסיקה את העובדת נשלח לשלושה חודשי עבודות שירות

בית המשפט השלום בתל אביב גזר היום (שלישי) שישה חודשי עבודות שירות על עובדת זרה שנטשה קשישה בה טיפלה למשך כשבוע ושבמהלכו מתה הקשישה. על בעלי חברת הסיעוד שהעסיקה את המטפלת גזר בית המשפט שלושה חודשי עבודות שירות.

על פי כתב האישום, שיחס לעובדת הזרה נטישה והזנחה, עזבה העובדת את ביתה של הקשישה, בו גם היא התגוררה, והותירה אותה לבדה למרות שאיננה מסוגלת לדאוג לעצמה והנה במצב סיעודי הדורש טיפול והשגחה במשך כל שעות היממה. רק לאחר שישה ימים בהם נותרה קשישה לבדה בדירה, במהלכם ניסתה נכדתה ליצור קשר עם המטפלת אך ללא הצלחה, היא הגיעה לבקר את סבתה ולא היה מענה בדירה. כאשר נכנסה הנכדה לבית סבתה, גילתה את גופתה מוטלת ללא רוח חיים.

בעליה של חברת הסיעוד "אל איש" שהעסיקה את העובדת הזרה נמצא אשם בהזנחה. זאת מאחר וידע כי העובדת עזבה את ביתה של הקשישה אך לא דיווח על כך לאיש ולא עשה דבר בנידון או דאג למטפלת חילופית.

"התיק שבפנינו מגולל סיפור מחריד וטרגי שקשה להישאר אליו שווה נפש, גם אם לא קיימת חוות דעת ברורה וחד משמעית הקובעת שמותה של המנוחה נגרם כתוצאה ישירה של נטישתה והזנחתה, מה שהביא את המאשימה שלא לייחס לנאשמים עבירה של מוות ברשלנות", ציין בית המשפט בהחלטתו. השופט הדגיש כי, "התנהגות כל אחד מהנאשמים היא חמורה, מקוממת ואפילו בלתי נתפסת. איש מהנאשמים לא נטל אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה. הצער שביטאו הנאשמים על תוצאות המקרה הוא בהחלט אנושי ומובן שהרי אין סיבה לחשוד במי מהם שחפץ בכך. עם זאת איש מהם לא הסתייג מדרך התנהלותו והביע חרטה על מעשיו".

  • עוד באותו נושא:
  • הזנחה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully