וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ: חייבו ישי להתפטר

גלעד גרוסמן

14.12.2010 / 14:04

לפתחו של בג"ץ הונחה דרישה של התנועה לאיכות השלטון להוציא צו על תנאי שיחייב את שר הפנים להתפטר. הרקע: "מחדלו בטיפול בליקויים של מערך שירותי הכבאות"

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (שלישי) לבג"ץ בדרישה להוציא צו על תנאי שיחייב את שר הפנים, אלי ישי, להתפטר מתפקידו, "וזאת נוכח מחדלו בטיפול בליקויים של מערך שירותי הכבאות". לחילופין, דורשים בתנועה שבית המשפט יחייב את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להעביר את ישי מתפקידו.

"על אף הוועדות הרבות שהוקמו ודוחות הביקורת שהוצאו בנושא; החלטות הממשלה; ועל אף שעיקרי הליקויים ודרך פתרונם חוזרים פעם אחר פעם, זאת למעלה מ-30 שנה - בפועל עיקרי הליקויים לא תוקנו", נכתב בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד אליעד שרגא. "'הכלבים נובחים והשיירה עוברת' והמצב החמור של שירותי הכבאות נותר על כנו".

בתנועה מבהירים, בין השאר על סמך דו"ח מבקר המדינה, שהאחריות המניסטריאלית למחדל הכבאות מונח לפתחו של ישי, ש"אחראי לליקוים החמורים שהתגלו במערך הכבאות ולאי תיקונם חרף כל תמרורי האזהרה ודוחות הביקורת. הכשל הוביל לאסון הכרמל, אשר בכללו נספו 43 איש, כ-17,000 איש פונו מבתיהם וקרוב ל-50 קמ"ר (50,000 דונם) וכ-5 מיליון עצים עלו באש, ואשר ארע במהלך כהונתו של כשר הפנים".

בנוסף, התנועה מבקשת כי בית המשפט יוציא צו על תנאי המורה לראש הממשלה, שר הפנים, שר הביטחון ושר האוצר לנמק מדוע לא יקימו ויפעילו לאלתר מערך ארצי אחוד לכבאות, הכולל אף מרכז ניהול ושליטה של שירותי הכבאות. מערך שיאפשר, לדבריהם, הפעלה מאוחדת ומתואמת של כל איגודי הכבאות בשגרה ובחירום. כמו כן נדרשים השרים לנמק מדוע לא יציגו תוכנית מפורטת אשר תיתן מענה דחוף להשלמת פערים קריטיים במערך שירותי הכבאות, עם לוח זמנים ברור שיאפשר פיקוח ובקרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully