וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על הבית: ההתנחלות תיקרא אפרת או אפרתה?

יהושע בריינר

14.12.2010 / 20:40

תושבי אפרת שבגוש עציון חלוקים בדעותיהם בדבר שם היישוב. המדינה ומוסדותיה מגדירים את שם היישוב אפרתה בעוד שהתושבים והרשות המקומית מכנים אותו אפרת. אבשלום קור: אין אפרת בתנ"ך

בהתנחלות אפרת שבגוש עציון מתווכחים בחודשים האחרונים בשאלה מהותית במיוחד: מהו שמו של היישוב? באחרונה החלו במועצה המקומית לדון בשאלת השם, זאת לאחר שתושבים רבים התלוננו על חוסר הוודאות, שכן במשרד הפנים מוכר המקום בשם "אפרתה" ואילו המועצה המקומית והתושבים משתמשים בשם "אפרת". כך למשל, בשלטי ההכוונה להתנחלות מופיע השם "אפרתה" וכך גם בנתונים הרשמיים של המדינה.

בניסיון להגיע להסכמה, קראו חברי המועצה לתושבים לשלוח אליהם את הצעתם לשם הנכון, כאשר היא מלווה בנימוק. ההחלטה הסופית תוגש בשבועות הקרובים לוועדת השמות הממשלתית. הדבר יפתור את הוויכוח הקיים ביישוב מאז היווסדו, לפני 27 שנים.

"אומנם למועצה קוראים אפרת, אולם רבים עדיין משתמשים בשם 'אפרתה' ועל כן החלטנו לקרוא לתושבים לנמק את הצעותיהם", אמר ראש המועצה עודד רביבי. "באופן אישי אני מעדיף לקרוא ליישוב אפרת, שכן זה השם שכבר התרגלנו אליו וכך רגילים התושבים לקרוא למקום, אבל ועדת השמות המקומית תדון בנושא ונגיע להכרעה. אולי בלשנים יוכלו לסייע".

בשיחה עם וואלה! חדשות, ניסה המומחה לשפה העברית, ד"ר אבשלום קור, לעשות סדר בדברים. "ועדת השמות הממשלתית נזהרת בזיהוי מקומות תנ"כיים", הסביר קור. "האות ה' בסוף המילים מצביעה על כיוון, כמו המילה 'הביתה' או 'ירושלימה', לכיוון ירושלים".

לדברי קור, כך גם במקרה של היישוב בגוש עציון המוזכר בפרשת מותה של רחל אמנו. "בתורה נכתב שרחל נפטרה כשילדה את בנימין בדרך בית לחם אפרתה. כלומר, זה הכיוון. איננו יודעים היכן מיקומה המדויק, אולם השם אפרתה משמר את המתכונת התנ"כית. אנו חזרנו למקומות הללו בכדי לחזור לשמות של התנ"ך, שם לא מופיע בשום מקום המילה 'אפרת'. יש באפרתה אנשים נהדרים, ואני ממליץ להם לשמר את השם התנ"כי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully