וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית חם: עיריית תל אביב דואגת לחסרי בית

14.12.2010 / 0:10

במבצע משותף של העירייה ועמותת "לשובע", מנסה מישל אבן חן להעביר חסרי בית מהרחוב אל ההוסטלים. "אם היה לנו יותר כסף היינו פותחים גם עוד 20 גגונים"

יגור מזור

(צילום: יגור מזור, עריכה: דורון שטיין, קריינות: אביב אברמוביץ')

עיריית תל אביב נערכה במהלך הימים האחרונים לעזור לעשרות מחוסרי הדיור השוהים ברחובות, בניסיון להגן עליהם מפני פגעי מזג האוויר. מישל אבן חן, מדריך טיפולי בכיר באגף הרווחה של העירייה, החסיר אמש (ראשון) יותר מפעימת לב אחת נוכח הדאגה הרבה לעשרות מטופליו, חסרי הבית בעיר. בעלי עסקים או סתם אזרחים מודאגים פנו במהלך הסערה לעירייה, מתוך דאגה לחסרי הבית השרויים בפתחי בתיהם. כל שיחת טלפון כזו הזניקה את אבן חן במטרה להביא את חסר הבית ל"גגון" (הוסטל) הקרוב ביותר, המופעל על ידי עמותת "לשובע".

היערכותו של אבן חן לימים הסוערים כללה החזקת ערכות מסודרות של ביגוד ושתייה חמה ברכב העבודה שלו, במטרה לחלקן לכל דורש. למרות התנאים הקשים, אבן חן ציין כי ישנם חסרי בית שמסרבים להתפנות ל"גגון" ומעדיפים לשמור על "חירותם" ברחוב הקפוא, אך הדבר אינו מרפה ידיו. "כל אדם הוא עולם", אמר אבן חן "וכל חסר בית יקבל ממני את הטיפול הכי טוב שאני יכול לתת, בכל מקום ובכל שעה".

באזור גוש דן קיימים שלושה "גגונים" של עמותת "לשובע" המכילים 125 מיטות בסך הכל. זהו הארגון היחיד בכל מחוז גוש דן המסוגל לתת מענה הולם לאוכלוסיית חסרי הדיור. מנהלת ה"גגונים" בתל אביב ועובדת סוציאלית מטעם העמותה, ג'ני ארבוב, מספרת כי דייריה זוכים בהוסטלים לשתי ארוחות ביום ואפשרות לינה במקום. "תמיד חסרות לנו מיטות, במיוחד בחורף", סיפרה ארבוב, "הדבר ניכר מאוד בסערה של הימים האחרונים, כאשר לחסרי הבית כבר לא כל כך נוח על הספסל ברחוב".

"אם היה לנו יותר כסף היינו פותחים גם עוד 20 גגונים", מוסיפה ארבוב, "במסגרת הסכם התמיכה המוגבל שלנו עם עיריית תל אביב ואגף הרווחה, אנחנו זוכים לכיסוי מינימאלי של ההוצאות שלנו ולמעשה החלק המכריע של התקציב מגיע מקופת העמותה. צריך להבין שבישראל אין בעיית רעב, גם לא למחוסרי הבית. יש בעיות אחרות, בפרט אכלוס וליווי סוציאלי, ולכן המדינה ואזור גוש דן בפרט זקוקים לעוד הרבה הוסטלים. ישנם מאות חסרי בית שאין באפשרותנו להעניק להם פתרון".

לפניות לבועז ווליניץ, כתב חינוך ורווחה bobi1979@walla.com

(עדכון ראשון: 13.10.2010, 23:20)

  • עוד באותו נושא:
  • חסרי בית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully