וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם ברק לא יאשר בנייה, נתבע אותו במיליונים"

פנחס וולף

14.12.2010 / 0:13

ראש עיריית אריאל, רון נחמן, הלין על כך ששר הביטחון "מנהל מדיניות עצמאית ונוהג בניגוד לכללי מנהל תקין", והבטיח כי אם הדבר יימשך, יגיש נגדו תביעה אזרחית במיליוני שקלים

איום בתביעת ענק נגד שר הביטחון אהוד ברק בעקבות טענת המתנחלים כי הוא לא מאשר בנייה ביהודה ושומרון. בראיון לוואלה! חדשות אמר הערב (שני) ראש עיריית אריאל, רון נחמן, כי, "אשקול לפנות ליועץ המשפטי בתלונה על פעולה בניגוד לכללי המנהל התקין, ובנוסף אשקול לתבוע את ברק באופן אישי על מיליונים, כי השפה היחידה שהוא מבין זו שפה של כוח".

קצפו של נחמן על ברק יצא כיוון שלטענתו, למרות שאין צו הקפאה ואין החלטת ממשלה שלא לבנות בהתנחלויות, ברק מונע מתן אישורי בניה וקובע הקפאת בניה כעובדה בשטח. לדברי נחמן, "אם אדון ברק מנהל מדיניות עצמאית, זו שערורייה שאין כדוגמתה. הוא לא מאשר תכניות שתקועות שנים. הוא נתן הנחיה שהמנהל האזרחי יעביר כל דבר לדרג המדיני והוא תוקע הכל. יש ממשלה ויש ראש ממשלה, ושר הביטחון נוהג בניגוד לכללי מנהל תקין".

"אם הייתי ראש הממשלה הייתי מפטר אותו ומביא ליציאת העבודה מהממשלה", הוסיף נחמן. "באותו רגע שראש הממשלה יעשה זאת, הוא יקבל הרבה יותר קרדיט מהציבור מאשר להיכנע לדיקטטורה של שר הביטחון. היום ברק לא מייצג כלום, מלבד את עצמו. אין שום הצדקה להחזקה של מפלגה שלא קיימת בממשלה, ואם הדברים נעשים צריך להיות צעד מנהיגותי, וכשקדימה תראה שהעבודה יוצאת מהממשלה, תראה מה יקרה שם".

"ברק מנהל מדיניות מקבילה לממשלה"

בשעות הצהרים, נחמן השתתף בישיבת סיעת הליכוד. שם הוא התבטא בצורה חריפה לא פחות. "ברק מנהל מדיניות מקבילה לממשלה", טען בישיבת הסיעה. "הוא ממשיך להקפיא את הבניה למרות שאין החלטת ממשלה. כל מה שמעבירים אליו לא מגיע לדיון אצלו, וזה חמור ביותר במנהל תקין. זו חוצפה של שר הביטחון שממשיך במדיניות של הקפאה".

"הוא ממשיך לנהוג כאילו ההקפאה עדיין בתוקף, והוא ממשיך לתת הנחיות למערכת הביטחון שכל דבר צריך לקבל אישור של הדרג המדיני", אמר נחמן. "מאיפה הסמכות הזאת? הממשלה צריכה לטפל בזה". לדבריו, ראש הממשלה הודיע לו כי כאשר ברק ישוב לישראל, הוא יברר איתו את הנושא.

בלשכת שר הביטחון סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully