וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו קנה ח"כים כדי להסתתר מוועדת חקירה"

פנחס וולף

13.12.2010 / 20:32

שבעה מחברי הוועדה לביקורת המדינה הודיעו כי יתנגדו להקמת ועדת חקירה לבדיקת הנסיבות שהובילו לאסון הכרמל - וקברו למעשה את הקמת הוועדה. קדימה: "שוחד פוליטי וסירחון הזועק לשמים"

שבעה מחברי הוועדה לביקורת המדינה הודיעו היום (שני) כי בכוונתם להתנגד להקמת ועדת חקירה לבדיקת הנסיבות שהובילו לשריפה בכרמל. השבעה, שלחו מכתב ליו"ר הוועדה, ח"כ יואל חסון (קדימה), בו הציגו את עמדתם, ובכך קברו למעשה כל סיכוי להקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא. בקדימה מיהרו למחות על ההודעה וטענו כי ראש הממשלה נותן "שוחד פוליטי" לחברי הכנסת.

מקדימה נמסר כי "מדובר בשוחד פוליטי ובסירחון הזועק לשמים. נתניהו קונה חברי כנסת ללא בושה, ובכך מנסה בכל מחיר לברוח מאחריותו לאחד המחדלים החמורים בתולדות המדינה". לטענת המפלגה, "נתניהו יודע היטב מה יש לו להסתיר ולכן הוא משקיע בסיכול חקירת השריפה יותר מאשר השקיע כדי למנוע אותה. שום שוחד פוליטי לא יכסה על המחדל ושום תרגיל מסריח לא ימחק את דבריו החמורים של המבקר כי נתניהו וממשלתו הפקירו את אזרחי ישראל".

חברי הכנסת שהודיעו כי לא יתמכו בהקמת ועדת חקירה הם כרמל שאמה-הכהן, ציפי חוטובלי ואופיר אקוניס (ליכוד), ח"כ אמנון כהן (ש"ס), ח"כ אורי אורבך (הבית היהודי), ח"כ אנסטסיה מיכאלי (ישראל ביתנו) וח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי). במכתב הדגישו החותמים בפני ח"כ חסון כי "אנו מבקשים להביא לידיעתך את התנגדותנו להקמת ועדת חקירה ממלכתית בנושא הנדון. אנו סמוכים ובטוחים שיתקיים דיון מהותי ויסודי בסוגיה חשובה זו בהשתתפות כלל חברי הוועדה".

הח"כים נערכו למקרה בו יו"ר הוועדה ינסה להוביל הצבעה מבלי להודיע מתי, וכתבו כי "אין צורך להסביר כי החלטה רגישה ומהותית אינה יכולה להתקבל בדרך של 'מחטף' ובעזרת רוב מקרי של חברים הנוכחים בישיבה, ועל כן נודה על עדכון מועד ההצבעה".

"אנו מעריכים מאוד את בדיקתו של מבקר המדינה ועל כן אנו מחוייבים לפעול ליישום הדו"ח בהקדם האפשרי", הוסיפו המתנגדים. "מדובר בדו"ח יסודי ומקצועי שהוא זה שצריך להוות בסיס לתיקון הליקויים והפקת הלקחים. ועדת חקירה לא תחשוף נתונים חדשים שלא הובאו בדו"ח המבקר ועל כן הקמתה רק תעכב את תהליך התיקון והפקת הלקחים. על כן אנו מציעים על סמך דו"ח המבקר שהוועדה תפנה ותבקש ממבקר המדינה שימשיך את תהליך הבדיקה והחקירה של האסון בכרמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully