וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה תגיע ההסתערות: החרמון ייפתח ברביעי

עידן אבני

13.12.2010 / 19:08

מזג האוויר השתפר משמעותית, הרוחות שככו וגשם מקומי צפוי לרדת בצפון ובמרכז. בחרמון נרשמו בין 120 ל-150 סנטימטרים של שלג. "מתאמצים לפתוח את האתר ביום רביעי למבקרים וגולשים"

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

הסופה שטלטלה את הארץ חלפה לחלוטין, ומלבד סיכוי לגשמים מקומיים בצפון ובמרכז, מזג האוויר הלילה (שני) ומחר צפוי להיות נוח. החזאי הראשי של חברת מטאוטק, נחום מאליק, אמר כי הרוחות נחלשו משמעותית לאחר שהגיעו במהלך הלילה לכ-120 קילומטרים לשעה לאורך מישור החוף. ביום רביעי וחמישי צפוי להיות מעונן חלקית עם עלייה נוספת בטמפרטורות.

אתר החרמון לא ייפתח מחר לגולשים ולמבקרים ואנשיו מסרו כי הוא עתיד להיפתח ביום רביעי. מנכ"לית האתר רחל בראל אמרה לוואלה! חדשות כי "במהלך היום עדיין נמשכה הסופה, ואי אפשר היה להגיע לרכבל העליון. אנו עושים מאמצים לסיים את כל מה שלא הספקנו, על מנת לפתוח את האתר ביום רביעי גם למבקרים וגם לחובבי הסקי".

ברכבל התחתון הצטברו במהלך היום כ-120 סנטימטרים של שלג ובכרבל העליון נרשמו למעלה ממטר וחצי. שומר מנע במהלך היום את כניסת המבקרים לאתר. יעקב שוחט, סמנכ"ל אתר החרמון, אמר כי השלגים גרמו להרגשה מעולה, ומדובר במתנה משמים. "הלילה כמעט לא ישנתי מרוב שמחה, עד לפני שבועיים היינו בטוחים שעל פי התחזיות תהיה שנת בצורת והסופה הזו באה לנו בהפתעה", סיפר שוחט, "בעשר השנים האחרונות לא ירד כל כך הרבה שלג בפתיחת העונה. השנתיים האחרונות היו מאוד קשות ועכשיו פתיחת העונה נראית מבטיחה".

מנחם ברוך, תושב נווה אטי"ב שלמרגלות ההר, התבונן בשלג בהתפעלות. "אם יהיה מזג אוויר טוב זה יכול להספיק למספר שבועות לסקי", אמר, "עונה כזו אני לא זוכר, ירד למעלה ממטר שלג. עכשיו רק צריך לקוות שלא יגיע גל חום. נראה לי שהשנה אנחנו עוברים למצבי מזג אוויר קיצוניים של גלי חום בחורף וכמויות משקעים קיצוניות שיתבטאו בהרבה שלג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully