וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ קבע: דמי הקישוריות יופחתו כמתוכנן

נורית רוט

13.12.2010 / 18:40

בג"ץ דחה את הבקשות של חברות הסלולר למתן צווי ביניים נגד הפחתת דמי הקישוריות. המשמעות: הפחתת דמי הקישוריות תיכנס לתוקף כמתוכנן, ב-1 בינואר 2011

שופטת בית המשפט העליון מרים נאור דחתה היום (ב') את בקשותיהן של חברות הסלולר סלקום, פרטנר ופלאפון למתן צווי ביניים נגד הפחתת דמי הקישוריות. היא קבעה כי העתירות לגופן ישמעו במחצית הראשונה של שנת 2011. מכך עולה כי הפחתת דמי הקישוריות תיכנס לתוקף כמתוכנן, ב-1 בינואר 2011.

חברות הסלולר הגישו בג"ץ נגד הפחתת תעריפי דמי הקישוריות, בעקבות פרסום התיקון לתקנות התקשורת (בזק ושידורים) בספטמבר השנה, לפיו דמי קישור הגומלין עבור השלמת שיחה ברשת טלפון נייד יופחתו החל מה-1 בינואר 2011 מסך של 0.251 שקל לדקה לסך של 0.0687 שקל לדקה.

נאור ציינה בהחלטתה כי החברות העותרות מעלות בעתירתן טענות כבדות משקל בין היתר נגד מודל החישוב שמשרד התקשורת נקט בו לחישוב דמי הקישוריות, לרבות טענות של פגיעה חוקתית בזכות הקניין ובזכות לשוויון. "המחלוקת היא לכאורה בסוגיות מורכבות. בנסיבות אלה יש לדעתי להותיר את ההכרעה בכל אלו לדיון בעתירות", קבעה נאור.

השופטת קבעה כי מאזן הנוחות (לפיו בוחן בית המשפט למי מהצדדים יגרם יותר נזק כתוצאה מאי קבלת צווי הביניים) אינו נוטה לטובת החברות שכן "מדובר בעניין בעל היבט כספי. גם אם יהיה קשה להשיב את המצב לקדמותו אין מדובר בעניין בלתי הפיך".

עוד ציינה השופטת כסיבות לדחיית את הבקשה את העובדה שהחברות כבר פעלו לגבות מהציבור "שיפוי על נזקיהם" בדרך של העלאת תעריפים. בנוסף נתנה השופטת משקל לכך שבכל שנת 2010 (ועוד לפני כן) נהנו החברות מדמי קישוריות שגם לגישתן היו גבוהים מעלות השירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully