וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה ללא גבול: לבנון וסוריה כוסו בלבן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.12.2010 / 13:44

הסערה הפוקדת את ישראל בימים האחרונים לא פסחה על שכנותיה מצפון. דמשק, למשל, כוסתה במעטה בגובה 15 ס"מ של שלג וגשמים רבים פקדו את המדינה. גם בלבנון ירדו משקעים רבים

מזג האוויר הסוער לא פסח גם על סוריה, ושלג כבד צבע אותה בלבן. במהלך 36 השעות האחרונות נערמו 15 ס"מ של שלג בבירה דמשק וכמטר של שלג בכפר ההררי ערנה. גם גשמים רבים ירדו במדינה: בבירה דמשק נמדדו 72 מ"מ, בקונייטרה נמדדו 82 מ"מ ואילו בעיירה קרדאחה, הנמצאת בצפון-מערב סוריה, נמדדו 172 מ"מ של גשם.

מנהל השירות המטאורולוגי במדינה, ד"ר איברהים מוסטפא, אמר כי כמויות השלג שירדו בדמשק הן הגבוהות ביותר שנמדדו ב-25 השנים האחרונות. השירות המטאורולוגי בסוריה הודיע כי בהרים ובמקומות הגבוהים מ-700 מטר צפוי גם היום לרדת שלג. בנוסף צפויים לרדת גשמים במרבית האזורים.

כבישים מכוסים שלג בדמשק בירת סוריה. באסם טלאווי, AP
במהלך 36 השעות האחרונות נערמו 15 ס"מ של שלג בדמשק/AP, באסם טלאווי

בדומה לישראל, גם בסוריה המתינו עד הבוקר כדי לעדכן את התלמידים אם יישלחו ללמוד בבתי הספר. שר החינוך, עלי סעד, הורה למנהלי בתי הספר להישאר בקשר עם משרד החינוך ולקבל החלטה בנושא בהתאם לתנאי מזג האוויר.

גם בלבנון ירדו ביומיים האחרונים כמויות נכבדות של שלג וגשם. במקומות הגבוהים נחסמו כבישים רבים כתוצאה מהצטברות של כמויות גדולות של שלג ומספר כפרים הנמצאים על ההרים נותרו מנותקים. במקביל נגרם נזק כבד לחלק מהנמלים הנמצאים על קו החוף בלבנון.

כבישים מכוסים שלג בדמשק בירת סוריה. באסם טלאווי, AP
בהרים ובמקומות הגבוהים מ-700 מטר צפוי גם היום לרדת שלג. ילדים משחקים בשלג בבירה הסורית/AP, באסם טלאווי

אלא שבניגוד לסוריה, ללבנון ולישראל, במצרים מזג האוויר גבה גם קורבנות: לפחות 18 בני אדם נהרגו כתוצאה מהסופה הקשה. ההרוגים נפגעו בכמה מקרים של קריסת מבנים ותאונות דרכים עקב הרוחות העזות, המלוות בסופות חול. בין היתר, נהרגו שבעה פועלים בבית חרושת שהתמוטט באלכסנדריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully