וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: אסירי ביטחוני לא יפגוש עו"ד חצי שנה

פנחס וולף

13.12.2010 / 13:40

ועדת השרים אישרה הצעה של השר אהרונוביץ' לשלול מאסירים ביטחוניים את הזכות להיפגש עם עורכי דין לתקופה של עד חצי שנה. האגודה לזכויות האזרח: התערבות פסולה בפעילות עורכי דין

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר (שני) הצעת חוק של השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שתאריך באופן ניכר את משך התקופה שבה ניתן יהיה למנוע מאסיר ביטחוני החשוד בעבירות טרור להיפגש עם עורך דין. על-פי ההצעה החדשה, בית משפט יוכל למנוע מאסיר בטחוני להיפגש עם עורך דין לתקופה של עד חצי שנה, במקום 21 ימים בלבד, כפי שנהוג כיום ובתנאי שכל תקופות ההארכה לא יעלו על שנה.

מלשכת אהרונוביץ' נמסר כי "השר הניח את הצעת החוק לדיון בעקבות מידע שהתקבל במערכת הביטחון, המעלה חשש כי עורכי דין ניצלו את תפקידם כדי לקדם ביצוע של עבירות ביטחוניות וכדי לסייע בתכנון ובתיאום שלהן". בלשכת השר טוענים כי נוסח הסעיף היום אינו מאפשר למנוע פגישות מהעילה הזו, למרות הסיכון הטמון בקיום פגישות שיש חשש המבוסס על מידע והערכות מודיעיניות כי זוהי תכליתו.

בעקבות ההחלטה, פנתה האגודה לזכויות האזרח אל היועץ המשפטי של המשרד לביטחון פנים, וציינה כי היא מתנגדת נחרצות לתזכיר הצעת החוק. לדברי עו"ד לילה מרגלית, "החוק הקיים כבר כולל הוראות בעייתיות, המאפשרות לשב"ס ולפרקליטות- ולאחר מכן בית המשפט - למנוע מאסיר להיפגש עם עורך דין מסוים למשך תקופה ממושכת, כאשר קיים חשד כי המפגש ינוצל לביצוע עבירות פליליות, או אפילו עבירות משמעתיות חמורות בכלא. הוראות דרקונית אלו כבר מאפשרות פגיעה מרחיקת לכת בזכותו של כלוא להיוועץ בעורך דין על פי בחירתו, על סמך חומר חסוי וללא הליך הוגן. כעת מבקש המשרד לביטחון פנים לשחרר את הרסן עוד יותר, ולאפשר התערבות פסולה בפעילות עורכי דין, גם כאשר אין חשד קונקרטי לביצוע עבירה כאמור".

עוד טוענים באגודה כי "ההצעה מבקשת להאריך באופן משמעותי את משך הזמן שניתן להטיל המגבלות הללו - הן לפני קבלת אישור שיפוטי, והן על ידי בית המשפט - ובכך לכרסם באופן מסוכן בערובות המעטות שנועדו למניעת ניצול לרעה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully