וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם שלום

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

13.12.2010 / 11:39

אתם מעוניינים שהחתולה שלכם תגור יחד עם כלב מבלי לעורר פאניקה מיותרת? צמד המומחיות שלנו לחתולים, פותר לכם כל שאלה

יש לי חתולה פרסית בת 14 שנמצאת איתי מגיל שבועיים. בזמן הקרוב אני עוברת לגור עם בן זוגי בבית פרטי ולו כלב בן 11. איך עושים את המעבר קל ונכון? החתולה היא משוש חי.

תודות על השאלה. חשוב מאד להתארגן מראש ולהתכונן לכל מעבר ובמיוחד כאשר מדובר במעבר לבית פרטי אשר יהיה בו גם כלב בוגר ועוד אדם. כל שינוי באורח חייו של חתול הוא טראומה. אבל – עם מחשבה וייעוץ מקצועי נכון – ניתן להתגבר על הכול ולעשות זאת בדרך הטובה ביותר עם מינימום השפעות שליליות על כל המעורבים במעבר.

ראשית – אנא חשוב ששניכם (את וגם בן זוגך) תבינו שמדובר בצעד רציני גם עבור החתולה והכלב. הם בוגרים ומתקדמים ובגילם זה לא פשוט.

שנית – מובן שחתולים מתקשים יותר במעברים, מהסיבה הפשוטה שהם "ציידים" במהותם (גם אם הם לעולם לא יעסקו בכך בפועל) והכרת שטח מחייתם היא קריטית מבחינתם.

שלישית – חשוב להבין שאכן חתול קשור לטריטוריה שלו, אבל בניגוד לדעות קדומות מוטעות הוא גם קשור מאד לכל האנשים בתוך טריטוריה זו, ולמעשה יש לבצע מעבר לחתול תמיד עם האנשים שאתו, מתוך הבנה ואהבה לצרכיו ההתנהגותיים והרגשיים.

אז מה כל זאת אומר לגביכם לצורך מעבר חלק ונעים?

הכנת הבית החדש מראש עם כל הדרוש לחתולה ואשר מוכר ואהוב עליה ,כולל מרחבים מוגבהים ומרוחקים מגישה של כלב. אפשרויות למחבוא וצפייה ממקומות גבוהים – פנימה לבית וגם החוצה בביטחון מלא - הן חובה גם כן.לאחר המעבר עליה לחיות בנפרד מהכלב בשבועיים הראשונים (בערך וזה תלוי כמובן בתגובות ההדדיות של כל אחד ואחת מהם). כלומר שהיא תתמקם בחדר מרווח יחד איתך (מומלץ חדר השינה שלכם), וכמובן לספק לה בחדר זה את כל הדרוש לה להתאקלמות מהירה ונוחה, הן מבחינה רגשית והן התנהגותית. היא תריח את הכלב דרך בן זוגך ודרכך (בגדיכם וגופכם יספגו את הריחות וזה מספיק בשלב זה) ורק כאשר היא תתנהג לגמרי בצורה רגילה ניתן לפתוח הדלת המחברת בין האזור בו היא תשהה ובין האזור בו הכלב נמצא.

במשך שהותה בחדר השינה שלכם לצורך ההתאקלמות יש לוודא שהיא לא תוכל לצאת מחלון כלשהו או דלת. חובה לסגור אותם היטב (לנעול) בכל עת.

בנוסף, בכל מעבר ובמיוחד כאשר יש אפשרות של יציאה החוצה לחצר חובה לענוד לחתולים קולר אלסטי ובטוח המיועד להם בלבד ואשר אליו תחברו תג עם חריטה של מספר הסלולרי שלכם! אנא קיראו הכתבה המצ"ב לצורך פרטים נוספים וכמובן שאם תרצו לקבל ייעוץ פרטני מאיתנו, נשמח.

לא פחות חשוב - לא להזניח הכלב! גם הוא ראוי להתאקלמות קלה ועם ליווי מקצועי הולם והרבה אהבה. בהצלחה לכולכם ואנא דעו, המעבר אולי נראה קשה , אך זה יצליח עם הצעדים הנכונים. בהצלחה!

יהלום 9.12.10. טל אנגלנדר
לתת את כל תשומת הלב הדרושה/טל אנגלנדר

יש לי חתולה בת שנה וחצי ומעוקרת. אנחנו גרים בקומה 3 עם מרפסת. אנחנו לא יכולים להשאיר את הדלת של המרפסת פתוחה כל הלילה, אבל חתולה מבקשת להיכנס ולצאת כל הלילה. מה עושים?

שאלה מעולה עם תשובה קלה ופשוטה. יש דלת קטנה ומיוחדת המיועדת לחתולים בלבד, Cat flap, אשר ניתן להתקין בדלת המרפסת ולמעשה החתולה תוכל להיכנס ולצאת דרכה באופן עצמאי בכל עת שהיא תחפוץ בכך וכולכם יחד תהיו מאושרים.

ניתן לאתר במנועי החיפוש את הדלת המיוחדת עבור החומר ממנו מורכבת דלת המרפסת שלכם. אם אתם גרים בדירה שכורה – אפשרי בקלות לסדר את החור בדלת לאחר מעבר לדירה אחרת.

בהצלחה ואכן חשוב לא לשנות הרגליה האהובים של החתולה שלכם ותודות על השאלה!

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully