וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו: טוקבקיסטים יהיו חשופים לתביעות

13.12.2010 / 11:18

חברי ועדת השרים לענייני חקיקה אישרו את הצעתו של ח"כ אורלב לפיה ספקיות האינטרנט יחויבו לחשוף פרטי מגיבים שכתבו לשון הרע. "אחד שיודע", הכנסת בעקבותיך

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הבוקר (שני) את הצעת החוק של חבר הכנסת זבולון אורלב (הבית היהודי) לפיה ספקיות האינטרנט יחויבו לחשוף פרטי מגיב באינטרנט (טוקבקיסט) שכותב בתגובתו לשון הרע. על פי הצעת החוק, לבית המשפט תינתן הסמכות להחליט האם על הספקיות לחשוף את המידע.

עוד מוצע כי אדם שסבור כי פרסמו עליו דברי לשון הרע ברשת ומעוניין לתבוע את המפיץ אותם, יוכל להגיש בקשה לקבלת פרטיו מספקית האינטרנט. הבקשה תוגש במקביל לבית המשפט ואם זה יחליט שקיים חשש של ממש שהתוכן אכן מהווה לשון הרע, הוא יורה לספקית האינטרנט להעביר לנפגע את פרטי המפיץ. על סמך פרטים אלו יוכל הנפגע להגיש תביעה נגד המפיץ בגין עבירה על החוק לאיסור לשון הרע.

לדברי אורלב, "הדבר בא לסייע לאדם הסבור כי מידע שהופץ ברשת האינטרנט, בעיקר בטוקבקים, הכיל לשון הרע עליו, ואין לו אפשרות לתבוע את מפיץ דברי לשון הרע מאחר והוא מסתתר ולא ידוע מי הוא. הדרך היחידה להגיע אל המפיץ היא רק במידה וספקי האינטרנט יאתרו ויחשפו את פרטיו המזהים. הצעת חוק נותנת לשופטים את הסמכות לחייב את ספקית האינטרנט לחשוף את פרטי המפיץ בפני הנפגע כדי שניתן יהיה להגיש נגדו תביעת לשון הרע".

אורלב הוסיף, כי הפנייה לבית המשפט, שמחויבת לפי הצעת החוק שלו, נועדה להגן על חופש הביטוי מניצול לצרכים לא ראויים, ובהם נקמנות או השתקת מתנגדים.

עם הגשת הצעת החוק לכנסת אמר אורלב כי "נוצר מצב אבסורדי, שאפשר לכתוב על אדם דברים איומים בלא שתהא לו אפשרות לדעת מי מתנכל לו ונגד מי להגיש תביעה. לאחרונה קבע בית המשפט העליון שעל פי החוק היום אין אפשרות לחייב את ספקיות האינטרנט לחשוף את זהותו של מוציא לשון הרע. לא ייתכן שמפיץ דברי לשון הרע יוכל להסתתר תחת אנונימיות מוחלטת ולירות לכל הכיוונים מבלי שלנפגע תהיה יכולת לתבוע אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully