וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי הסופה: פצועה קשה מפגיעת עץ באשקלון

עידן אבני, אריאל נוי ורמי שני

13.12.2010 / 11:01

הסערה ממשיכה לגרום לנזקים - צעירה נפצעה קשה מפגיעת עץ באשקלון. שלג ירד בירושלים, ובחרמון כבר מתכננים את פתיחת האתר. בצפון נמדדה כמות גשם גדולה מהממוצע השנתי

תחנת דלק ברחוב כצנלסון בבת ים שקרסה בעקבות הסופה, דצמבר 2010. נמרוד סונדרס
תחנת דלק בבת ים שקרסה בעקבות הסופה/נמרוד סונדרס

הסופה המשתוללת ברחבי הארץ מאז יום שישי ממשיכה לגרום לנזקים בגוף וברכוש. סך הכל נרשמו עד כה בעקבות הסופה יותר מ-30 פצועים וכן נזק לרכוש המוערך במאות מיליוני שקלים. צעירה בשנות ה-20 לחייה נפצעה הלילה (שני) באורח קשה, לאחר שענף של עץ נחצה לשניים ונפל עליה ברחוב אמוץ באשקלון. צוות של מגן דוד אדום פינה אותה למחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי בעיר ומשם היא הועברה לאחר מכן לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

אישה נוספת נפצעה במהלך הלילה באורח קל מנפילת עץ בנתיבות. היא פונתה לקבלת טיפול בבית החולים סורוקה. אל בית חולים מאיר בכפר סבא הגיעו לחדר המיון הרבה פצועי גפיים בעיקר, בגלל הרוח, ובשל נפילות. בשעות הלילה הגיעה קשישה שנקטעו לה מספר אצבעות, כשדלת ביתה נטרקה עליה בעקבות הרוח. לבית החולים נהריה הגיעו 11 אנשים שנפצעו באורח קל בתאונת מיניבוס. לבית חולים איכילוב הגיעו 3 נפגעי קור ועוד חמישה דרי רחוב שסבלו מהקור. לבית החולים הגיעה גם אישה כבת 60 שפגעה במונית לאחר שהועפה על ידי הרוח. מצבה קל. "נפגעי הקור סובלים בד"כ מחום גוף נמוך היפותרמיה מה שאופייני מאד לתחילת החורף. דרי הרחוב סובלים בעיקר משתיית אלכוהול רבה ומחום גוף נמוך במיוחד" הסביר לוואלה! חדשות מנהל חדר המיון ד"ר פיני הלפרן.

שבעה בני אדם הגיעו לבית החולים תל השומר, לאחר שנפגעו בתאונות דרכים שאירעו עקב תנאי מזג האוויר מהנהלת ביה"ח אדמונד ולילי ספרא לילדים נמסר כי הפניות ביומיים האחרונים מאופיינות במקרים רבים של חום ואסתמה. פרופ' אשר ברזילי, מנהל ביה"ח לילדים מסר כי ביה"ח ספרא נמצא תמיד בתפוסה העולה על 100%, ובימים האחרונים נרשמה עליה של 10%-15% בפניות בשל מזג האוויר.

שלג בצפון, סופה ראשונה, דצמבר 2010. משה אסרף, ג'יליס
בצפון רמת הגולן נערמו כ-25 ס"מ שלג על הקרקע/ג'יליס, משה אסרף

הכנרת עלתה ב-9 ס"מ

באתר החרמון התעוררו הבוקר עם חיוך ענק על השפתיים כאשר ברכבל התחתון שבאתר נערם כמטר של שלג וברכבל העליון נערמה, ככל הנראה, כמות כפולה מכך. כמויות השלגים יאפשרו את פתיחת האתר לגלישה.

במהלך הלילה החל לרדת גם שלג בירושלים ובגוש עציון, אולם הוא לא נערם על הקרקע. בעקבות השלג שהחל לרדת לפנות בוקר בירושלים ונערם על הכבישים, כ-2 ס"מ, נערכו במיידית כוחות החירום של העירייה. טרקטורים ומשאיות לפיזור מלח עבדו על הצירים בשכונת גילה, בית וגן וציר בית החולים הדסה עין-כרם. המוקד העירוני הופעל במתכונת מתוגברת והערכות לכל קריאה. בעירייה מבקשים מהתושבים להימנע מפעולות שיש בהן סכנה בטיחותית, לשמור על ערנות וזהירות בנהיגה ובתנועה בצירים. עיריית ירושלים מדווחת כי אתמול היא פעלה וטיפלה במאות קריאות של הציבור על עצים שקרסו, הצפות ונזקי רוח נוספים.

בקיבוץ אל-רום שבצפון רמת הגולן נערמו כ-35 סנטימטרים של שלג ובמועצה האזורית גולן החליטו לבטל היום את הלימודים בבית הספר היסודי "אביטל" שבקיבוץ מרום גולן ובגני הילדים בצפון הגולן. עם זאת, בגליל העליון יתקיימו הלימודים כרגיל. בשעה זו פועלות מפלסות לפנות את השלג מהצירים. דודי מורד, תושב קיבוץ אל-רום סיפר לוואלה! חדשות על השלג שהגיע לביקור: "זה מדהים, ירדה כמות שלג גדולה מאוד. הרבה עצים נשברו מעומס שלג. אמנם יחלו הלימודים בהמשך, אך הילדים שלי יישארו בבית וכך ינהגו הורים רבים בקיבוץ".

הסערה שהשתוללה ברחבי הארץ מיום שישי הביאה עימה גם ממטרים רבים. במושבה מטולה ירדו כ-196 מילימטרים של גשם, בקיבוץ שניר שלמרגלות הגולן ירדו 162 מילימטרים ובבית הלל שבאצבע הגליל ירדו 130 מילימטרים של ממטרים. בהר חלוץ שבגליל העליון ירדו 163 מילימטרים של גשם, במושב מולדת שבעמק יזרעאל ירדו 70 מילימטרים ובקיבוץ מעברות שבשרון ירדו 79 מילימטרים.

מפלס הכנרת עלה מאז שהתחילה הסופה בכמעט תשעה סנטימטרים. מאז החלה המערכת החורפית ביום שישי ירדו באזור הכנרת כ-103 מילימטרים של גשם. עם זאת, עדיין חסרים לאגם עוד 5.24 מטרים.

עץ נפל על מכוניות בתל אביב בפינת הרחובות עזריה ויהושוע בן נון, דצמבר 2010. אורי לנץ
עץ שקרס על רכב בתל אביב/אורי לנץ

משעות הצהרים יחלשו בהדרגה הרוחות והגשמים

מזג האוויר היום ימשיך להיות גשום וילווה ברוחות עזות ובסופות רעמים אחדות. השירות המטאורולוגי מזהיר מפני שטפונות בזק בבקעת הירדן, במדבר יהודה ובהר הכרמל. כמו כן קיים חשש להצפות בצפון הארץ, במרכז מישור החוף ובשפלה. עם זאת, משעות הצהרים יחלשו בהדרגה הרוחות והגשמים אולם עדיין קיים חשש לשיטפונות והטמפרטורות יהיו נמוכות מהרגיל לעונה. מחר יהיה מעונן חלקית עד בהיר וגשם מקומי קל ירד בעיקר בצפון. בימים רביעי וחמישי תחול עלייה בטמפרטורות ויהיה בהיר עד מעונן חלקית.

בני ארן, חזאי חברת "מטאוטק", סיפר לוואלה! חדשות, כי "הסופה שאירעה בסוף השבוע לא נראתה במחוזותינו מזה זמן רב. "פעם אחרונה שאני זוכר משהו כזה זה היה במקרה הטביעה של רפול (2004)", אמר. מזג האוויר גרם הבוקר גם לשיבושי תנועה. כביש 574 בעמק חפר נחסם לתנועה לסירוגין בין היישוב ברקאי לבין צומת חריש בשל בוץ וסחף על הכביש.

* עדכון ראשון - 09:00

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully