וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם תרצו מזלזלים בדמוקרטיה

זהבה גלאון

13.12.2010 / 7:45

בשורה התחתונה, הדרישה של "אם תרצו" לנאום במצעד זכויות האדם היא פרובוקציה, שנועדה "לחטוף" כותרת על גבם של ארגונים שעושים לילות כימים באמת למען זכויות האדם. איזה מאבק לזכויות האדם ניהלו ב"אם תרצו" בשנה האחרונה, שמקנה להם מקום על בימת הנואמים?

ביום שישי האחרון צעדו בתל אביב, ביוזמת האגודה לזכויות האזרח, יותר מ?10,000 בני אדם במפגן כוח מרשים של 130 ארגונים, לציון יום זכויות האדם הבינלאומי. בישראל 2010 מצב זכויות האדם נמצא בנסיגה. הצועדים ביקשו למחות נגד הפרות זכויות אדם של כל אדם באשר הוא אדם. הצועדים מחו נגד כנסת גזענית שמחוקקת חוקים אנטי?דמוקרטיים, ונגד ממשלה אנטי?חברתית שמתנערת מחובותיה לאספקת שירותים ציבוריים מתפקדים.

"אם תרצו", שבמסווה של פטריוטיזם ביססו את הפעילות שלהם בשנתיים האחרונות בזירה הציבורית?פוליטית, תוך שימוש במקרתיזם ובלאומנות, ביקשו לנאום בעצרת תחת הכותרת "גם ליהודי יש זכויות אדם". אני מסכימה, כמובן, ש"גם ליהודי יש זכויות אדם". אלא, שלא רק ליהודים יש זכויות אדם - גם ליהודיות, וגם לערבים וגם לערביות, וגם לפליטים, למהגרי עבודה... לכולם יש זכויות אדם.

על פי "אם תרצו", כל ביקורת שהושמעה על ידי ארגוני זכויות אדם התפרשה כפגיעה במדינה. הם הפנימו את הרוח הרעה והלאומנות האלימה שמנשבת מהשלטון ומאיימת על חופש המחשבה בישראל. כמו הסנאטור האמריקני מקרתי בשנות ה?50, כשביקש להצדיק את רדיפתם של אלה שדעותיהם לא היו מקובלות עליו, וטען שהוא עושה זאת בשם "טובת האומה". כך גם "אם תרצו".

"אם תרצו" הוא ליברמן של החברה האזרחית

הם מבקשים לעשות דה?לגיטימציה לארגוני זכויות אדם ולכל מי שאינו מסכים עם דרכם הלאומנית. לא במקרה הם צעדו בשילוב כוחות עם ישראל ביתנו. ארגון "אם תרצו" הוא ליברמן של החברה האזרחית. בשנה האחרונה הם הגיעו לכותרות בעקבות שורת פעילויות שרומסות את חופש הביטוי ומבטאות זלזול גמור בעקרונות הדמוקרטיה.

במדינה דמוקרטית פעילות של ארגוני זכויות אדם היא קריטית. ניסיונות ההפחדה וההשתקה של ראשי "אם תרצו", מסע ההסתה הבריוני נגד הקרן החדשה לישראל והמתקפה חסרת הרסן נגד פרופ' נעמי חזן, העומדת בראשה, נועדו לפגוע בארגוני זכויות האדם, שהקרן החדשה לישראל מממנת.

ארגונים אלו צעדו במצעד ביום שבו ציינו בכל רחבי העולם את יום זכויות האדם הבינלאומי. אין ארגון שהוא יותר אנטי זכויות אדם מ"אם תרצו". אפילו למצעד הם הגיעו במטרה להתנגד לזכויות אדם. ולראיה, השלטים שהם נשאו: "גם לחקלאים יש זכויות אדם", קרי: תנו לחקלאים להעסיק עובדים זרים מתחת לשכר מינימום, בלי תנאים סוציאליים ובתנאי עבדות. "גם לחיילי צה"ל יש זכויות אדם", קרי: "נוהל שכן" קטן עלינו. מותר לחיילי צה"ל לבצע כל דבר, גם אם הוא מנוגד לחוק הישראלי ולחוק הבינלאומי.

אם רוצים לדעת אם מאבק כלשהו הוא מאבק לזכויות אדם, צריך תמיד לבדוק אם אתה מתייצב לצד אלו שזקוקים לזכויות והגנה, או לצד החזק, "אם תרצו", אוטומטית, תמיד, מתייצבים לצד החזק. זכויות האדם אינן מעניינות אותם. מעניינים אותם ערכים לאומניים שמנוגדים מטבעם להוויה האוניברסלית של זכויות האדם, ולכן אין ארגון שהגיע לו פחות להתייצב על בימת הנואמים ביום זכויות האדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully