וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצלם: מעצרים לא חוקיים של צעירים בסילוואן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

13.12.2010 / 6:00

דו"ח בצלם מצביע על עליה חדה במספר הקטינים מסילוואן שנעצרו באשמת יידוי אבנים. בצלם: חלק מהצעירים נגררו ממיטותיהם בלילה, תוך הפרה של החוק הישראלי

לפחות 81 קטינים תושבי סילוואן נעצרו או עוכבו לחקירה במהלך השנה האחרונה, רובם המוחץ בחשד ליידוי אבנים, כך עולה מדו"ח ארגון 'בצלם' המתפרסם היום (שני). לטענת כותבי הדו"ח, מדובר בזינוק חד במספר הקטינים הפלסטינים שנעצרים בחשד ליידוי אבנים בסילואן תוך הפרה, לטענתם, של חוק הנוער. מהדו"ח עולה עוד כי מאז שנהרג תושב השכונה סאמר סרחאן מירי מאבטח ישראלי ב-22 בספטמבר ועד לסוף אוקטובר נעצרו בסילוואן לפחות 32 קטינים.

בדו"ח נטען כי משטרת ירושלים מפרה בשיטתיות את החוק ובעיקר את חוק הנוער. בין היתר נכתב כי מעצרים רבים נעשו בשעות הלילה, בליווי כוח מג"ב חמוש, תוך הוצאת הקטינים ממיטותיהם והעברתם לחקירה בתחנת המשטרה במגרש הרוסים. בנוסף נטען כי לעיתים קרובות מנעו החוקרים את נוכחות ההורים בחקירת ילדיהם, למרות שזכותם זו מעוגנת בחוק.

בדו"ח נכתב עוד כי קטינים רבים התלוננו על אלימות שהופעלה כלפיהם בעת שנלקחו מביתם לחקירה. טענה נוספת שמועלה היא כי המשטרה עיכבה לחקירה ארבעה קטינים מתחת לגיל 12, גיל האחריות הפלילית. במקרה אחד נלקח ילד בן 8 ממיטתו לפנות בוקר רק בשל העובדה ששמו זהה לזה של ילד אחר שנחשד ביידוי אבנים.

"יידוי אבנים בידי קטינים פלסטינים במזרח ירושלים הוא תופעה נרחבת אשר התגברה והלכה במהלך השנה האחרונה", נכתב. "המשטרה נדרשת מתוקף תפקידה להתמודד עם העימותים בשכונה, ויש לה הסמכות לנקוט בהליכים פליליים נגד חשודים בביצוע עבירות, אולם הדבר אינו מצדיק הפרה שיטתית של החוק".

עד לפרסום הכתבה לא התקבלה תגובת משטרת ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully