וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חותנה של טופז אבן חן: "רה"מ עסוק בספינים"

פנחס וולף

12.12.2010 / 22:50

חיים קליין, ניצב המשטרה בדימוס וחותנה של הרוגת אסון הכרמל טופז אבן חן קליין, תקף את התנהלות רה"מ בשריפה. לדבריו, "רק הספינולוגיה עומדת לנגד עיני ההנהגה"

אבי כהן

(צילום: אבי כהן, עריכה: עידן גוראל)

ניצב בדימוס חיים קליין, חותנה של הרוגת אסון השריפה בכרמל, טופז אבן חן קליין, תקף הערב (ראשון) בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר כי בזמן השריפה נתניהו עסק בספינים. קליין אמר את הדברים בכנס באוניברסיטת תל אביב שנערך ביוזמת תנועות השמאל הלאומי, השומר הצעיר, דרור ישראל, הדור החדש ומרצ. מארגני הכנס קראו לממשלה להתפטר בעקבות אסון הכרמל.

בנאומו חזר קליין לערב השריפה: "אני רוצה להחזיר אתכם ליום חמישי, היום הארור ביותר", אמר קליין, "בשעה 16:00 בערך, אני מקבל טלפון מבני בזעקות מרות, והוא אומר לי: 'אבא, טופז נהרגה'. אמרתי: 'עמי, בוא לא נקבע עמדה, תמיד יש נסים ונפלאות, תמיד יש תקווה, אולי שביב של מזל, של נס. אנחנו נחזיר אותה'".

קליין המשיך וסיפר: "אני ואביה של טופז, שנינו ניצבים במשטרה בדימוס, שראו הרבה זוועות בחייהם, שראו עשרות אוטובוסים שמתעופפים באוויר. ראינו הכל. ואף על פי כן, זו הייתה נסיעת סיוט. המשימה שלנו הייתה להחזיר את טופז הביתה. זה הכישלון הכי צורב שהיה לי בחיי - לא הצלחנו להחזיר אותה. היא חזרה למחרת בתוך ארון", אמר בקול רועד.

לאחר מכן עבר קליין לתקוף את נתניהו ישירות והאשים אותו בהפרחת ספינים תקשורתיים. "ראש הממשלה טס במסוק, מעלים מטוסים לאוויר. הספין האחרון שמרגיז אותי, זה ספין מאה מיליון השקל שנולד מפניית מבקר המדינה. ככל הידוע לי, זה רק 40. אני אומר את זה כדי להדגיש עד כמה הספינולוגיה הייתה לנגד עיניהם ולמעשה כמעט ולא שום דבר אחר", אמר. קליין הביע חשש לעוצמת המדינה ואמר כי "אנחנו חיים בדמוקרטיה מאוד רופסת, מאוד חלולה. אם זה המצב, אין שום אפשרות לאכוף על פוליטיקאים לשאת באחריות, אלא אם כן פונים למסלול המייגע של ועדות החקירה".

אחרי קליין נאם עו"ד אלדד יניב מתנועת השמאל הלאומי ותקף גם הוא את ממשלת נתניהו. "מלאו שנה ותשעה חודשים לממשלת נתניהו", אמר, "כדי להכניס את כל השרים לצילום הקבוצתי היה צורך בעדשה מיוחדת. 30 שרים, 9 סגנים, שר בלי תיק, שר לענייני מודיעין, ורכב אחד שהוזמן לנתניהו בארבעה מיליון שקלים. זו הממשלה הגדולה ביותר והבזבזנית ביותר, הצינית ביותר, הספינית ביותר והלא ציונית והלא יהודית ביותר שהייתה בתולדות מדינת ישראל".

אלדד הוסיף ואמר: "המכונית הזו נוסעת על אדמה חרוכה. הגיע הזמן שננקה את העשן. אלי ישי הוא שר הפנים הגרוע ביותר בהיסטוריה של המדינה. אנחנו כאן ולא נשתוק: ליברמן הוא שר החוץ הגרוע ביותר וכיסאו לא רועד. ביבי הוא לא מדינאי ולא ראש ממשלה. מי שרוצה לראות את ישראל עולה בלהבות שימשיך לתמוך בממשלה של נתניהו, ישי וברק, אבל אנחנו מתחייבים לשנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully