וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום כועסים: ניתן לשפץ הרכבת גם ללא השבתה

רמי שני

12.12.2010 / 21:50

תושבי הדרום זועמים על החלטת רכבת ישראל להשבית את הקווים לאיזור לצורך עבודות תשתית. "לא ייתכן שלא מצאו פתרון אחר", אמר ראש עיריית אשקלון. רכבת ישראל: "זה הכרחי"

תושבים מדרום הארץ זועמים על ההחלטה להשבית את פעולת קווי הרכבת ממרכז הארץ לדרומה למשך שבועיים, החל מיום שישי האחרון. "זה פשוט נורא" אמרה לוואלה! חדשות לירון, חיילת מבאר שבע, "אני משרתת בבסיס פתוח במרכז וכל יום אני נוסעת פעמיים ברכבת, עכשיו אצטרך לקחת ארבעה אוטובוסים מבאר שבע לבסיס". במסגרת העבודות, יושבתו בין היתר הקווים מתל אביב לבאר שבע, אשקלון ובית שמש.

גם עורך הדין אמיר פינטו נפגע מהמצב, והוא ייאלץ בשבועיים הקרובים לחפש לעצמו דרכים להגיע משדרות למשרדו בתל אביב: "זה אסון בשבילי, אני צריך למצוא פתרונות איך להגיע עם אוטובוס או עם תחבורה אחרת, משדרות לתחנה המרכזית בתל אביב. זה ממש מכה".

תושבים בדרום כועסים על הנהלת הרכבת, והיו שטענו כי על משרד התחבורה לברר כיצד קורה שהרכבת מושבתת לעיתים כל כך קרובות. "מנתקים אותנו מהמרכז, זה מחזיר אותנו שני עשורים אחורה, בדיוק בימים שהכי צריך את הרכבת", סבור אהוד מאשקלון. לדבריו, אפשר היה למצוא פתרון הנדסי, כדי להמשיך את פעילות הקווים: "אפשר היה לסגור רק מסילה אחת", הוא טען.

ראש עיריית אשקלון, בני ועקנין, תמה על התנהלות רכבת ישראל . "הייתי שלוש שנים מנכ"ל של הרכבת הקלה בתל אביב ולמדתי הרבה מאוד על ניהול מערכות כאלה בכל מיני מקומות בעולם. בשום מקום לא פועלים ככה". ועקנין סבור, שניתן היה לבצע את העבודות בצורה אחרת: "לא יתכן, שבמדינת הייטק כמו ישראל של שנת 2010, לא מוצאים איך לעשות תיקונים בלי השבתה. אני לא קונה את זה. היה צריך לשבור את הראש ולמצוא פתרון".

מהנהלת רכבת ישראל נמסר בתגובה כי בחברה מודעים לאי הנוחות שהמצב יוצר, אולם הם מציינים כי הדבר הכרחי. "אין מקום בעולם המערבי, שבו יש בו מסילה בודדת אחת לכל כיוון", נמסר, "אנחנו רוצים להכפיל את המסילה כדי לשדרג את רכבת ישראל ולהקפיץ אותה כמה מדרגות קדימה. לצורך כך, צריך ללכת צעד אחורנית באופן זמני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully