וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל לא מתרגשים מהשלג: "חיים עם החורף"

עידן אבני

12.12.2010 / 17:19

שלג רב הצטבר עד כה במוצב החרמון, אולם בצה"ל ערוכים לכל תרחיש והכינו מבעוד מועד טונות של מלח לפזר על הכבישים. "לא נלחמים בחורף, חיים לצדו", אומרים בצה"ל

בצה"ל ערוכים ומוכנים לחורף: שלג בגובה של כמעט מטר נערם עד כה (ראשון) במוצבי צה"ל בפסגת החרמון, ועד מחר בבוקר צופים בחטיבת החרמון שייערם מטר נוסף. בפיקוד הצפון נערכים מאז סיום החורף הקודם לחורף הנוכחי, והם ציידו את החיילים במוצבים בציוד מיוחד.

רנ"ג אבי בצלאל, מפקד יחידת פינוי השלגים בחטיבת החרמון, סיפר לוואלה! חדשות על ההיערכות באזור: "הסערה לא הפתיעה אותנו, הכנו 42 טונות של מלח לפיזור על הכבישים בכדי שלא יקפאו, וגם במהלך הסערה אנחנו ממשיכים לנוע על השלג עם ציוד מיוחד. אנחנו לא נלחמים בחורף אלא חיים לצדו. אנחנו נוסעים על השלג עם מגוון כלים ומגיעים לכל מוצב בכל רגע שצריך. את האספקה הבאנו מבעוד מועד".

"ערוכים מנובמבר"

בשל הרוחות העזות בפסגת החרמון, החיילים לא יוצאים מהמוצבים אלא לפעילות מבצעית שנעשית בעיקר על ידי חיילי יחידת האלפיניסטים שכן בפיקוד הצפון חוששים בעיקר מתקלות בטיחות. רס"ן צביקה פלדהיים, ראש מדור הבטיחות הפיקודי אמר: "אנחנו מרעננים את הפקודות לפני כל סערה. לשמחתי מעט תאונות קורות בגלל שלג ומדובר בעיקר במקרים בודדים של החלקות. דבר נוסף שאנחנו שמים עליו דגש הוא השרפות בחדרים. חיילים מפעילים תנורים ושמים עליהם ציוד לייבוש. המפקדים עוברים ובודקים על מנת למנוע תקלות מסוג זה" .

בעקבות השלג שירד בחורף שעבר, הגיעו המוני בית ישראל לבלות ברמת הגולן. במהלך הקיץ הובאו כוחות ששיקמו גדרות ושלטים וסימוני שדות מוקשים. בתקופה הזו, כשיורד שלג, מוגברים הסיורים שנעים על הצירים על מנת למצוא נקודות בעיתיות, כדי שמטיילים לא ייכנסו לשדות מוקשים כפי שאירע בשנה שעברה ברמת הגולן. בצה"ל מבקשים מהטיילים שלא לחצות גדרות ולשים לב לשילוט.

בענף הלוגיסטיקה בצה"ל ציידו את החיילים בציוד חורף, החל מתחתונים וגופיות טרמיים וכלה בחליפות סערה מיוחדות. אל"מ, יוסי כהן, קצין הלוגיסטיקה של פיקוד הצפון אומר כי "מרבית הפעילות נמשכת כרגיל. הכנו את כל המוצבים וכלי הרכב לחורף. כולל שרשראות לנהיגה וסולר שלא קופא. בעמדות השמירה יש מפזרי חום מיוחדים כך שגם כשהחלון פתוח, העמדה מחוממת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully