וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: ללא פתרון מוסכם, אתמוך בחוק הגיורים

פנחס וולף

12.12.2010 / 16:41

ראש הממשלה הבהיר לשרי ש"ס שאם הרב הראשי שלמה עמאר לא יכשיר את הגיורים בצה"ל עד ליום רביעי, בכוונתו לתמוך בהצעת החוק של ח"כ רותם

האם חוק הגיורים בצה"ל יוכרע ביום רביעי הקרוב? לאחר שדחה את ההצבעה בממשלה על החוק ליום רביעי הקרוב, הבהיר אחר הצהרים (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם הסוגיה לא תיפתר עד ליום ההצבעה, הוא יתמוך בהצעה המקורית של חבר הכנסת דוד רותם מישראל ביתנו. נכון להיום, הצעת החוק תקועה מאחר והרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, המזוהה עם ש"ס, לא הכשיר את הגיורים ולא הסמיך נציג מטעמו שיהיה ממונה על הגיורים ברבנות הצבאית.

ההודעה על דחיית ההצבעה בממשלה עוררה זעם בסיעת קדימה שמסרה בתגובה כי "מדובר במהלך ציני ועלוב של אדם פחדן אשר מבין שלהבות דו"ח מבקר המדינה אשר קבעו שהוא וממשלתו הפקירו את אזרחי מדינת ישראל, מאיימות להפילו מכיסאו", תקפו, "נתניהו מנסה לחמוק בכל דרך מאחריותו לאסון וממתן דין וחשבון למחדליו בפני הציבור ומשתמש בגיורם של חיילי צה"ל כמטבע עובר לסוחר בקרב על הישרדותו האישית. נתניהו מכר את חיילי צה"ל וקנה את האצבע של ש"ס בהצבעה על ועדת החקירה הממלכתית לשריפה בכרמל", נמסר מקדימה.

מסיעת ישראל ביתנו נמסר בתגובה לדחיית ההכרעה בנושא חוק הגיור, כי "אין כל בעיה הלכתית בנוגע לגיורים הנעשים בצה"ל והסיבה היחידה לוויכוח הנוכחי היא רצונה של ש"ס לשלוט גם במערך הגיור הצה"לי. אין כל סיבה לשנות דבר בעניין ולהכפיף את צה"ל למועצת הרבנות הראשית הנשלטת ע"י גורמים לא ציוניים שאינם משרתים בצה"ל. אין כל סיבה שבגלל עסקנות וניסיונות להשיג מאחזי כוח ושליטה נוספים יפגעו חיילים, אזרחי המדינה המגנים עליה ומוכנים למסור את נפשם בעבורה, שעברו גיור לפי כל כללי ההלכה הנהוגים במדינת ישראל והם יהודים לכל דבר ועניין".

עדכון ראשון - 16:41

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully