וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: חבל שהאופוזיציה לא הצליחה יותר

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.12.2010 / 15:22

נשיא מצרים התייחס לראשונה לבחירות לפרלמנט, בהן זכתה מפלגתו לניצחון מוחץ, ודחה את ההאשמות לגבי הטיית התוצאות. "כנשיא", אמר "הייתי שמח אם יתר המפלגות היו מצליחות יותר"

על רקע הטענות בדבר זיוף והטיה של תוצאות הבחירות לפרלמנט שנערכו בשבוע שעבר במצרים, התייחס היום (ראשון) לראשונה נשיא מצרים חוסני מובארק לנושא. "כיושב ראש המפלגה, שמחתי על ההצלחה של מועמדינו, אולם כנשיא מצרים, הייתי שמח אם יתר המפלגות היו מצליחות יותר", אמר מובארק, העומד בראש המפלגה הלאומית הדמוקרטית שזכתה ברוב מוחץ בבחירות, בנאום בפני חברי מפלגתו.

"הייתי שמח אם יתר המפלגות לא היו מבזבזות את האנרגיות שלהן על דיונים האם להחרים את הבחירות או לא, ואז להתמודד בבחירות ובסופו של דבר להודיע על פרישה בגלל הטלת ספק בתוצאות", הוסיף הנשיא. עוד אמר כי הרוב הגדול בו זכו מועמדי מפלגתו "מטיל עליהם אחריות ענקית", והציע לכל המפלגות במדינה לבחון היטב את הלקחים החיוביים והשליליים מהבחירות.

מובארק דחה בתוקף את טענות האופוזיציה, לפיהן נצחונה הסוחף של מפלגתו הושג באמצעים לא כשרים. "ברוב המקומות, הבחירות נערכו בהתאם לחוק, ללא אלימות או אי סדרים", הבהיר.

בתום ספירת הקולות לאחר שני סיבובי הבחירות, התברר כי מפלגת השלטון זכתה ברוב מוחלט של 83% מהמושבים בפרלמנט. בצירוף מועמדים עצמאים שנבחרו המזוהים עמה, עשויה שליטתה להגיע עד 96% מהפרלמנט.

תנועת "האחים המוסלמים", שלא הצליחה להכניס אף מועמד מטעמה בסיבוב הראשון, החרימה בתגובה את הסיבוב השני, במחאה על מה שכונה "אי-סדרים בספירת הקולות והטיה של התוצאות לטובת מפלגת השלטון". תנועת האופוזיציה, ששלטה ב-20% מהפרלמנט עד הבחירות, לא תהיה מיוצגת בו כלל, כמו גם מפלגת האופוזיציה השנייה בגודלה, "אל-וופד", שהחרימה גם היא את הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully