וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנזקי הסערה: מזח עתיק קרס בקיסריה

אריאל נוי

12.12.2010 / 13:17

המזח בנמל העתיק של קיסריה קרס כתוצאה ממזג האוויר הסוער. אין נפגעים. הגן הלאומי נסגר עד להודעה חדשה. גם בחופי תל אביב גרמה הסופה לנזקים גדולים

שלומי גבאי

(צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

הסופה הפוקדת את ישראל ממשיכה לגרום לנזקים. חלק מהמזח בנמל העתיק של קיסריה קרס במהלך הבוקר (ראשון). לא היו נפגעים כתוצאה מהקריסה, אך במקום מדווחים על נזקים כבדים. נמל קיסריה והגן הלאומי קיסריה נסגרו למבקרים. דני חן, תושב קיסריה, סיפר לוואלה! חדשות: "המזח שימש גם כשובר גלים וגם כמקום לדייגים. כרגע הוא נעלם לאחר עשרות שנים שהיווה חלק מהנוף של נמל קיסריה. הגלים עצומים ומגיעים עד המסעדות בנמל נראה כאילו המקום הולך להיות מוצף. זה מחזה מדהים ועצוב".

שמעיה בן דוד, מנהל הגן הלאומי של רשות הטבע והגנים בקיסריה, מסר כי "הקיר של המזח נפל. יש נזקים רבים, הבלטות נעקרו ממקומן, שרידים של העיר העתיקה נפגעו קשות. העיר העתיקה פגועה וניזוקה קשה מאד ולכן אנחנו סוגרים אותה למבקרים עד להודעה חדשה. כמו כן מכיוון שהמזח קרס הגלים מציפים את העיר העתיקה ואת המסעדות. כל הנמל נסגר".

בן דוד, שמנהל את הגן הלאומי בנמל קיסריה בשנים האחרונות, אמר: "אני מעולם לא ראיתי עוצמה כזו של הרס וגלים גבוהים". גם בחוף הסמוך, חוף 'הקשתות', הוצפה החנייה והדייגים שנמצאים במקום דיווחו על גלים בגובה של כעשרה מטרים. בנוסף לכך, קרסו עצים בקיסריה ומספר כבישים נחסמו לתנועה. אנשי רשות הטבע והגנים והחברה לפיתוח קיסריה יצאו לשטח על מנת לאמוד את הנזקים.

בתוך כך גרמה הסערה לנזקים גדולים גם בתל אביב, במרינה ולאורך החופים בעיר. אנשי המרינה בתל אביב פועלים להצלת שובר הגלים העומד לקרוס. מלבד שובר הגלים הרוחות העזות גרמו לניפוץ שמשות של בתי העסק במקום ולהרס רב. גם חופי תל אביב סובלים מהרוחות. יש שיטפונות והצפות בחופי גורדון, הילטון, בננה ביץ', חוף ירושלים עד ליפו. לדברי איתמר שמעוני, מנכ"ל חברת אתרים האחראית ומנהלת את חופי תל אביב, "אם לא היינו משפצים את המרינה, אני חושש שהיה קורה כאן אסון של ממש. הרציף הראשי של המרינה היה קורס ואיתו כל תושבי ושייטי המרינה שנמצאו הלילה בסירותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully