וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נאום של רפיון ידיים

דן מרגלית

12.12.2010 / 7:37

ארבעה ימים פירסמו כלי התקשורת בארה"ב ובישראל קדימונים לנאומה של הילארי קלינטון, ושלשום היא נשאה אותו ב"פורום סבן" והותירה את הפרשנים נבוכים ותוהים. אפשר לקטלגו בנוסחאות שונות ואפילו סותרות, ועדיין יהיה נכון. הכל לפי טעמו של המדרג.

הוא נאום של רפיון ידיים. שביב תקווה. אובדן דרך. לאות עם התחייבות להתמדה. אכזבה מן הצדדים. תמריץ שיקומו ויעשו דבר. אין אשמים. כולם אשמים. מוקדם לומר מי אשם. "המקומיים", הילידים, חייבים לקחת את עצמם בידיים. האמריקנים ייטלו פסק זמן ויחזרו לזירה. הכל שב לאריח הראשון. כל אחד יכול לבחור לעצמו את ההגדרה הנראית לו.

אבו מאזן מאותת כי פניו להכרעה חד צדדית באו"ם, שיחליט על הקמת מדינה פלשתינית. דובר אמריקני מוסמך סבור כי זה מוקדם מדי. ארה"ב מנסה לשכנע את הרשות הפלשתינית כי אם יחל משא ומתן על גבולות הקבע ונושאי ליבה אחרים, היא תהיה תקיפה כלפי ישראל.

נכפה על הצדדים פסק זמן

הממשל האמריקני - היישר ממשרדו של סגן הנשיא - פעל לפני כמה חודשים למנוע את פרישת העבודה מהממשלה. אהוד ברק נאם בפורום סבן בעד משא ומתן מיידי כדי למנוע כינון בפועל של מדינה דו?לאומית. בפועל, זה גם יאפשר לו לסכל הצעות לפרישת מפלגתו מהקואליציה.

לא ברור מה אמרה שלשום ציפי לבני לקלינטון. אחד ממקורביה טען כי לפני כמה ימים בירר ומצא את נתניהו מתמיד בעמדתו שצירוף קדימה לקואליציה רצוי, אבל בלי לפגוע בשותפים הקיימים.

מי שמעריך כי המצב הנוכחי יוכל להתקיים לאורך ימים, שבע רצון מן האתנחתא שעליה הכריזה קלינטון. מי שרואה צורך חיוני במו"מ, מודאג ממי הביצה העומדים. נראה שגם נתניהו בדעה זו. אך בינתיים נכפה על הצדדים פסק זמן. הוא מאפשר לממשלה להתפנות גם לעניינים אחרים.

המסעיר שבהם יידון היום. הממשלה תאשר להעלות בקריאה טרומית בכנסת את הצעת ח"כ דוד רותם לקבוע כי הגיורים הנערכים בצה"ל תקפים ואין לערער עליהם. שר המשפטים יעקב נאמן הודיע לרותם כי המהלך מותנה בהסכמת הרב הראשי שלמה עמאר. רותם השיב שלא יעבדו עליו, שכן עמאר כבר הודיע על התנגדותו, אז מה הועילו שרים ורבנים בתקנתם?

לדבריו, יביא השבוע את הצעתו להכרעה בכנסת בלי לקבל את תנאי הממשלה שיתאם אותה עם הרב הראשי. עוד נראה. הרי ביסודו של דבר ממשלה לא יכולה לטעון כי הגיור המתבצע במסגרת צבאה הוא נחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully