וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המצב בעזה שביר, ההרתעה של עופרת יצוקה נשחקת"

12.12.2010 / 8:45

במערכת הביטחון חוששים מהסלמה בעזה, לאחר שחייל נפגע אמש מירי צלף פלסטיני ובעקבות מספר תקריות שאירעו באחרונה באזור. גורם ביטחוני: המצב שביר מאוד, וחמאס לא תורם להמשך היציבות

שעות לאחר שחייל צה"ל נפצע מירי של צלף פלסטיני ליד גדר המערכת באזור מרכז רצועת עזה, במערכת הביטחון בישראל מביעים חשש מהסלמה. "ההרתעה שהושגה לאחר מבצע עופרת יצוקה נשחקת", אמר גורם ביטחוני. "המצב מאוד שביר, וחמאס לא תורם להמשך היציבות באזור. כל פעילות נגד ישראל יכולה להיעצר על ידי חמאס. בין אם הוא עוצם את עיניו לנוכח פעולות של ארגונים אחרים ובין אם יש לו יד בדבר, האחריות נופלת עליו".

עיקר החשש במערכת הביטחון הוא מהתחמשות של ארגונים ברצועה ובראשם חמאס באמצעי לחימה חדשים, ובהם גם טילי נ"ט. בחמאס, כך אומרים במערכת הביטחון, מנסים ללמוד מחיזבאללה על הלחימה כנגד צה"ל, ובדומה לארגון הלבנוני שהתמקד בניסיונות לפגוע בטנקים של צה"ל, כך חמאס ינסה למקד את הירי בכוחות המשוריינים.

במקביל מתחקרים בצה"ל את התקרית בה נפצע לוחם בגבול הרצועה, כאשר ההערכה היא שהתקרית שקדמה לו, במסגרתה התקרבו שני פלסטינים לגדר, נועדה למשוך את הכוחות לאזור בו התמקמו צלפים. בנוסף, מעריכים בצה"ל כי מזג האוויר הסוער נוצל על ידי הפלסטינים לצורך פעילות נגד החיילים.

חייל צה"ל נפצע בבטנו מירי של צלף פלסטיני, ליד גדר המערכת באזור מרכז רצועת עזה, סמוך לכיסופים. הוא פונה במסוק במצב קשה לבית החולים סורוקה בבאר שבע. במהלך הלילה החייל נותח להוצאת הקליע מגופו ולאחר מכן מצבו התייצב והוא מוגדר בינוני. מהצד הפלסטיני מדווחים על שני הרוגים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully