וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערה תובעת את שב"ס: "ערכו עלי חיפוש בעירום"

12.12.2010 / 6:12

נערה תובעת 100 אלף שקלים מהשב"ס ומהמשטרה בטענה שסוהרת ערכה עליה חיפוש לא חוקי בעירום. "אולי בעקבות התביעה השב"ס והמשטרה יבינו שאסור להשפיל עצורים". שב"ס: הנושא ייבדק

נערה בת 16 תובעת 100 אלף שקלים משירות בתי הסוהר ומהמשטרה. זאת לאחר שלטענתה סוהרת ערכה עליה חיפוש גופני בלתי חוקי בעירום, שכלל נגיעה באיברים מוצנעים. "נגיעה בשדיה ובאיבריה האינטימיים של התובעת מהווה מעשה מגונה, שבוצע לשם ביזוי מיני", נכתב בתביעה.

על פי התביעה, שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים באמצעות עורך הדין יצחק בם, בחודש ספטמבר נעצרה הנערה על ידי שוטרי יס"מ בחשד לתקיפת שוטר והפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, לאחר שהפגינה יחד עם חברותיה סמוך ליישוב ורד יריחו. לטענתה, היא נעצרה בצורה אלימה ולאחר מכן הובלה לתחנת המשטרה במעלה אדומים, שם ביקשה שוטרת בתחנה לערוך עליה חיפוש בערום מלא. היא סירבה והבהירה כי החיפוש אינו חוקי, ובעקבות זאת הניחו לה.

אולם, לטענתה, בבוקר למחרת, כאשר באו סוהרים מיחידת נחשון לקחת אותה לבית המשפט, דרשה ממנה אחת הסוהרות שתתפשט כדי שתוכל לערוך חיפוש על גופה. הנערה התנגדה ואמרה לסוהרת כי הדבר מנוגד לחוק, אולם הסוהרת אמרה לה כי היא עורכת חיפוש כזה לכל העצירות, ואיימה עליה שאם תתנגד היא תקרא לסוהר גבר שיסייע לה לבצע חיפוש בכוח. על פי התביעה, בעקבות האיומים התפשטה הנערה ונותרה בחזייה ותחתונים בלבד, ואז והסוהרת הכניסה את ידיה מתחת לחזייתה של הנערה.

"התעללות לשמה"

"לעשות חיפוש בכוח בערום לנערה צעירה שחשודה בהפרת סדר זו התעללות לשמה, שנועדה להרתיעה מלהשתתף בהפגנות", אמר עורך הדין בם. "אולי בעקבות התביעה השב"ס והמשטרה יבינו שכאן זה לא אירן, ובישראל אסור להשפיל עצורים ולהתעלל בהם, אפילו כאשר מדובר בנערות דתיות וימניות". משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה כי הנושא ייבדק, וכי עמדת השב"ס תוצג בפני בית המשפט.

ח"כ מיכאל בן ארי ( האיחוד הלאומי) שיזם דיון בוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת בעקבות המקרה, אמר כי "לצערי מדובר בתופעה שחוזרת על עצמה, כאשר שוטרות וסוהרות מתנכלות לנערות וצעירות שנעצרות במהלך הפגנות. זה חמור שבעתיים כאשר יש כבר פסק דין של בית המשפט המחוזי שאוסר בצורה חד משמעית לעשות חיפושים על נערות, שכל הפשע שלהן הוא שהן הפגינו והשתתפו במחאות כאלה ואחרות. לצערי יש גורמים שמצפצפים על החוק ואני מתכוון לפנות אל השר לביטחון פנים בדרישה להשעות את הסוהרת שעשתה את המעשה החמור כלפי הנערה, מדהים אותי לגלות כי אבירי שלטון החוק והדמוקרטיה שותקים נוכח ההתנהלות החמורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully