וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: רוב בממשלה בעד הצעת חוק הגיור הצבאי

פנחס וולף

12.12.2010 / 0:01

אל שרי ישראל ביתנו והעבודה צפויים להצטרף לפחות חמישה שרים מהליכוד, שיתמכו בכך שכל הגיורים שנערכו במסגרת צה"ל תקפים ולא יהיה ניתן לבטלם

בממשלה יש רוב שיתמוך הבוקר (ראשון) בהצעת חוק הגיור הצבאי – כך עולה מבדיקת וואלה! חדשות. על פי המסתמן, כרגע לפחות 16 מתוך 30 שרים יבקשו לדחות את הערר של השר משולם נהרי (ש"ס) ולתמוך בהצעת החוק של חברי הכנסת דוד רותם ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו). עם זאת, ממידע שהגיע לוואלה! חדשות עולה, כי קיימים מגעים ליליים בכדי לנסות לפתור את התסבוכת שנוצרה, כאשר לא ברור כיצד שרי ש"ס ינהגו אם הממשלה אכם תאשר את הצעת החוק.

על פי החישוב, חמשת שרי ישראל ביתנו – אביגדור ליברמן, יצחק אהרונוביץ', עוזי לנדאו, סטס מיסז'ניקוב וסופה לנדבר – יתמכו בהצעת החוק. אליהם יצטרפו, ככל הנראה, חמשת שרי העבודה – אהוד ברק, בנימין בן אליעזר, יצחק הרצוג, שלום שמחון ואבישי ברוורמן. ברק שוהה כעת בארצות הברית, אולם הוא השאיר פתק הצבעה. בעמדת שרי שתי המפלגות יצדדו, נכון לעכשיו, עוד לפחות חמישה שרים מהליכוד: משה יעלון, דן מרידור, יולי אדלשטיין, יוסי פלד, מיכאל איתן. ל- 15 השרים הללו מצטרף גם יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ. מנגד, ארבעת שרי ש"ס – אלי ישי, אריאל אטיאס, יעקב מרגי ומשולם נהרי – יתנגדו להצעת החוק. עדיין לא ברור כיצד ינהג ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר שרי הליכוד.

ישראל ביתנו וש"ס טוענות כי מדובר בהפרת הסטטוס קוו

השר נהרי הגיש את הערר על החלטת ועדת שרים לחקיקה שתמכה בהצעת החוק. תחילה הוועדה דחתה את הדיון בחודשיים, אך לאחר ערר שהגיש שר התיירות סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו) התקיים דיון נוסף, בו אושרה הצעת החוק.
על פי הצעת החוק, הרב הצבאי הראשי יוכל להקים בית דין צבאי לגיור חיילים והיא תקבע את יהדותם. ההצעה קובעת כי לא ניתן יהיה לבטל את הגיור הצבאי והרבנות הראשית לישראל תחויב להשיא את המתגיירים בצבא ככל יהודי אחר. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי ההצעה נדרשת משום ש"לאחרונה הוטל ספק בתוקפם של גיורים אלו, על אף העובדה שגיורים אלו נעשים כדת וכדין.

גם ישראל ביתנו וגם ש"ס טוענות כי קבלת החלטה המנוגדת לעמדתן היא הפרה של הסכמים קואליציוניים ושל הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה. לדברי ח"כ רותם, "שרי ש"ס מנסים לעוות את המציאות וטוענים כי הצעת החוק היא פגיעה בסטטוס קוו, אך ברור לכל כי הפגיעה האמיתית בסטטוס קוו נעשתה, כאשר הרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, לא הביע עמדה נחרצת בעד כשרות הגיורים, ולא יצא נגד אלה אשר הטילו בו ספק. זאת לאחר שבעבר, ויותר מפעם אחת, היה זה עמאר שהילל ושיבח את הליך גיור זה. אנו ב'ישראל ביתנו' נמשיך להילחם למען העולים החדשים בכלל והגרים בפרט".

השר משולם נהרי, שהגיש את הערר על חוק הגיור הצבאי, אמר הבוקר כי במידה שהממשלה תאשר את הצעת החוק, הדבר ייחשב כהפרת ההסכמים הקואליציוניים עם ש"ס, ו"שלא יצפו מאיתנו לכבד אחר כך את ההסכמים. נראה זאת בחומרה רבה". עם זאת, נהרי סירב להתחייב שש"ס תתנגד בכל מקרה להצעת החוק בקריאה טרומית, שתעלה למליאה ככל הנראה ביום רביעי. לדבריו ש"ס תקיים התייעצות עם הרב עובדיה יוסף ואז יוחלט כיצד לנהוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully