וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלאח ישתחרר מחר מהכלא אל קבלת פנים חגיגית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.12.2010 / 20:00

לאחר חמישה חודשי מאסר ישתחרר מחר ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית. "שחרור מהכלא של מנהיג בסדר גודל של כזה הוא שמחה גדולה"

בתום חמישה חודשי מאסר, צפוי ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, השייח' ראא'ד סלאח, להשתחרר מחר (ראשון) מהכלא. השייח' סלאח יתקבל על ידי חבריו, בני משפחתו ואוהדיו מחוץ לכלא רמלה מיד עם שחרורו וצפויה לו קבלת פנים חגיגית בעירו, אום אל-פחם, ב-1 בצהריים. בקבלת הפנים צפויים לקחת חלק בכירי המגזר הערבי, ביניהם חברי כנסת, ראשי ערים ומנהיגי ציבור.

"אין ספק ששחרור מהכלא של מנהיג בסדר גודל של שייח' סלאח הוא שמחה לפלסטינים תושבי ה'פנים' (ישראל – נ.י) בכלל, ולבני התנועה האיסלמית בפרט", אמר דובר הפלג הצפוני, עו"ד זאהי נוג'ידאת. סגנו של סלאח, השייח' כמאל חטיב, אמר כי תקופת שהותו של סלאח בכלא היוותה עבורו "תקופת התיחדות עם אללה".

חטיב הוסיף ואמר כי הכנסת סלאח לכלא נעשתה מטעמים פוליטים "ואין לה שום קשר לצדק. מטרת הכנסתו לכלא הייתה ללחוץ עליו להתקפל ולמנוע ממנו להמשיך במאבקו למען ירושלים ומסגד אל-אקצא". רעייתו של סלאח, אום עומאר, סיפרה כי השמחה על שחרורו מהולה בעצב "משום שכל כך הרבה אסירים עדיין נמצאים בכלא". היא סיפרה כי תקופת היעדרותו מהבית הייתה קשה, "בעיקר בחודש רמדאן וביתר החגים".

סלאח הורשע בתקיפת שוטר לפני כשנתיים

בית המשפט המחוזי קיצר בחודש יולי את עונש המאסר שנגזר על השייח' סלאח, וקבע כי ירצה חמישה חודשי מאסר במקום תשעת החודשים שנגזרו עליו קודם לכן בבית המשפט השלום. סלאח הורשע בנובמבר האחרון בתקיפת שוטר לפני כשנתיים סמוך לשער האשפות בירושלים.

השופטים קבעו כי מעשיו חמורים וכי היתה בהם קריאת תיגר על הרשות החוקית ועל סמכותם של השוטרים. הם הוסיפו כי סלאח היה מודע לפוטנציאל ההתלקחות של מעשיו ואין קשר בינם לבין חופש הביטוי. עם זאת, קבעו כי העונש של תשעה חודשים אותו דרשה הפרקליטות הוא יוצא דופן בחומרתו ולכן הקלו עימו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully