וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוח במהירות 110 קמ"ש, הפסקות חשמל ברחבי הארץ

קובי מנדל ורמי שני

11.12.2010 / 18:04

רוחות מהירות עם משבים של עד 110 קמ"ש גורמות להפסקות חשמל במוקדים שונים ברחבי הארץ. החזאי בני ארן מחברת מטאוטק: "זו סופה קשה עם רוחות חריגות שלא נתקלים בהן כל חורף"

רוחות עזות משתוללות היום (שבת) ברחבי הארץ וגורמות להפסקות חשמל באזורים שונים. בתל אביב נמדדו רוחות שהגיעו למהירות של 100 קמ"ש, בחיפה הגיעו משבי הרוח ל-110 קמ"ש, סמוך לנמל התעופה בן גוריון נמדדו משבים של 70 קמ"ש , באילת הרוח באופן חריג דרומית, והיא מגיעה עד 90 קמ"ש. ואילו בצפון, במגד'ל שאמס נמדדו רוחות במהירות של כ-50 קמ"ש, מלוות במטחי גשם חזקים. כמו כן, סופות חול כבדות משתוללות באזור הנגב. נהגים באזור דיווחו כי הראות במקום מוגבלת, וניתן לראות עד כ-20 מטרים בלבד מקדמת הרכב.

גשם. צ'רלס גרופה, AP
"זו רוח שיכולה להפיל רמזורים, שלטים ועצים"/AP, צ'רלס גרופה

החזאי בני ארן מחברת מטאוטק מספר כי מדובר ברוחות מאד חריגות: "זו נחשבת סופה קשה שלא נתקלים בה כל חורף. ביום חורף "רגיל" הרוחות מגיעות עד חמישים קמ"ש. כתוצאה, גובה הים הוא כשישה מטרים והוא עשוי להגיע בלילה לעשרה מטר. לא בכל שנה רואים ים כזה. זה חריג. זו רוח שיכולה להפיל רמזורים, שלטים ועצים".

בעקבות הרוחות החזקות שמנשבות מאז הלילה, אלפי עצים שפוגעים ברשתות החשמל ופגעי מזג אוויר נוספים גורמים להפסקות חשמל אזוריות במוקדים רבים ברחבי הארץ. מחברת החשמל נמסר כי אחר הצהריים דווח על הפסקות חשמל במספר אזורים בצפון תל אביב וברחוב יגאל אלון, בבני ברק, באזור ראש פינה/חצור, בגוש חלב-עלמה ודלתון, בקיבוץ אפיקים, בראש הנקרה, בחלק מבית יצחק, בחלק משכונת דורה וחלק מקרית נורדאו בנתניה וכן בשכונה בהוד השרון. צוותי חברת החשמל פועלים בשטח על מנת לתקן את התקלות. מוקד 103 של החברה פועל כעת במתכונת חרום. עוזרת דובר החברה, יעל נאמן, סיפרה כי מדובר ב"הפסקות חשמל מצומצמות ברחבי הארץ, שמתוקנות על פי רוב בפרק זמן קצר יחסית".

תקלות ברמזורים, עצים מעופפים

כמו כן , גרם מזג האוויר הסוער והרוחות החזקות לנזקים במוקדים רבים בצפון הארץ. תקלות רמזורים אירעו בצמתים מרכזיים בקריית אתא, בצומת עין המפרץ, בצומת לוחמי גטאות, במושב ציפורי, בכביש 79 - צומת פוריה ובכביש 77- צומת טורעאן.

כמו כן נגרמו תקלות חשמל במרכז קריית אתא, בדלית אל כרמל ובמספר רחובות בחיפה. בקריית אתא קרס קיר בניין שהיה בהליך של בנייה מבלי לפגוע באיש. בקריית אתא נפל עץ על מכונית, איש לא נפגע. בטירת כרמל עפו מספר שלטים, בחיפה נפל כבל של חברת בזק ברחוב ארלוזרוב ובנהריה נפלו ענפים על הכביש ברחוב הזמיר. כמו כן נפל עץ על הכביש שמול בית החולים בעיר.

בצהריים, נסגר כביש מי עמי בוואדי ערה לתנועה כתוצאה מסחף על הכביש בשל הגשמים העזים באזור. ובחיפה, בשכונת קריית אליעזר, ניתקו מספר דודי שמש בשל הרוחות העזות. איש לא נפגע. כבאים הוזעקו לשכונה ונמצאים בכוננות למקרה שיצטרכו להעניק סיוע.

ומה צפוי לנו בהמשך? הגשם צפוי להתחזק הלילה, והסופה צפויה להיחלש רק לקראת יום שלישי. הגשם יתחזק והרוח תוסיף לנשב בעוצמה גם מחר מצפון הארץ ועד צפון הנגב. כמו כן, הלילה צפוי שלג ראשון בחרמון אך לא בכמויות גדולות.

עדכון ראשון: 13:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully