וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אבו מאזן מתכנן לחדש את האינתיפאדה בגדה?

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.12.2010 / 14:00

מקורות פלסטינים בכירים אמרו לעיתון "אל-קודס אל-ערבי", כי יו"ר הרשות מוכן לתמוך ב"התנגדות אזרחית שקטה", שפירושה הפגנות ותהלוכות במתווה של המחאות השבועיות בבילעין ונעלין

העיתון "אל-קודס אל-ערבי" הרואה אור בלונדון ציטט הבוקר (שבת) מקורות פלסטינים בכירים שאמרו כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מוכן לתמוך בחידוש 'התנגדות אזרחית שקטה', אם תהליך השלום הישראלי-פלסטיני לא יתחדש בקרוב. הכוונה ב'התנגדות אזרחית שקטה' היא להפגנות ותהלוכות במתווה של ההפגנות השבועיות בכפרים הפלסטינים בילעין ונעלין.

גורמים ירדניים בכירים מסרו אף הם לעיתון, כי אבו מאזן קיים באחרונה התייעצויות ודיונים בנוגע לאפשרות לחדש את ההתנגדות האזרחית "כאפשרות אחרונה שהרשות הפלסטינית תנקוט בה". על פי הדיווחים, בישיבות של בכירי פתח שהתקיימו באחרונה אמר אבו מאזן, כי ישראל פועלת לבסס את ההתנחלויות בשטח ובכך "להותיר את הסל הפלסטיני ריק מאפשרויות לפעולה".

על פי הדיווח, אבו מאזן אמר ש"הסל הפלסטיני חייב להיות מלא עד אפס מקום באפשרויות מפתיעות לפעולה". בהתייחסו לאפשרות שהרשות הפלסטינית תודיע על פירוקה, אמר כי זוהי אפשרות קשה מאוד ושהיא תאפשר לישראל לומר לעולם שאין פרטנר פלסטיני לשלום.

פוליטיקאי ירדני בכיר אמר לעיתון, כי גורמים בכירים ברשות הפלסטינית מתכוונים לשקול ברצינות לחדש את ההתנגדות השקטה, בעלת האופי האזרחי, וזאת במטרה לזכות לתמיכה בינלאומית בהקמת מדינה פלסטינית עוד לפני שיגובש הסכם קבע עם ישראל.

אתמול דיווח העיתון כי בתגובה לכישלון האמריקאי לשכנע את ישראל להמשיך את הקפאת הבנייה בהתנחלויות, בוחנת ההנהגה הפלסטינית אפשרות להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל. בכיר אש"ף, חנא עמירה, אישר לעיתון כי הפסקת התיאום הביטחוני עם ישראל "היא אחת האופציות העומדות על הפרק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully