וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת מכתב הרבנים: "חבל שלא נשמע קולו של ברק"

יוסי מדריסוביץ' ופנחס וולף

10.12.2010 / 12:30

חברת הכנסת לשעבר מטעם העבודה נדיה חילו, הגישה תלונה נגד הרבנים שחתמו על איסור מכירת בתים לערבים ואף מתחה ביקורת נגד יו"ר מפלגתה: "ציפיתי שברק יוקיע את גילויי העוינות"

חברת הכנסת לשעבר נדיה חילו הגישה תלונה במשטרה נגד הרבנים שחתמו על איסור מכירת בתים לערבים. בראיון לוואלה! חדשות אמרה היום (שישי) חילו כי "ביקשתי לחקור את כל אותם רבנים על הסתה, על פגיעה בזכות שלי כאדם, גם כתושבת ערבייה של ישראל וגם כאשת ציבור. על המשטרה לא להמתין להמלצות היועץ המשפטי ולפתוח מיד בחקירה פלילית באשמת הסתה. זאת פגיעה בקולקטיב וגם בזכויות היחיד ובאושיות הדמוקרטיה. מחשבות כאלה וגילויי עוינות כאלה עלולים להוביל לסחף נוסף ולזחילה של רעיונות מעוותים כאלה ואחרים. אולי מישהו יקרא מחר לא למכור סחורות לערבים או לא להעלות אותנו לאוטובוס. אפנה לשר לביטחון הפנים אהרונוביץ' ואבקש למצות את החקירה עד תום".

חילו שיבחה את התבטאויותיו של השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן נגד הרבנים, אך יחד עם זאת מתחה ביקורת על יו"ר מפלגתה אהוד ברק. לדבריה, "לא נשמע קולו של אהוד ברק בעניין ואני חושבת שחובה על מפלגת העבודה ועל שריה ועל מוביליה להתבטא בעניין. התקיימה השבוע ישיבת לשכה שבה נכחתי, נאמרו שם דברים בנושאים שונים, אבל ציפיתי שברק יוציא אמירה להוקעת גילויי עוינות כאלה".

חילו שכיהנה כחברת הכנסת ה-17, מציינת שגם באופן אישי היא נתקלה בגילויי גזענות על רקע רצונה לרכוש בית: "עוד לפני מכתב הרבנים, הנושא הזה עלה לא פעם בשיח כזה או אחר עם חברים. אחרי ששמעו שאנחנו ערבים, מנעו מאיתנו לרכוש בית. היו מקרים ביפו וגם בערים מעורבות אחרות. כמעט סגרנו חוזה על רכישת בית ביפו ובסופו של דבר נמנעה העסקה. הדבר הזה קיים גם במקומות עבודה. כעת, עם המכתב הזה, נתנו תשתית לגילויים האלה ולכן זו הסתה לגזענות".

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין נכנס לעובי הקורה, חילו סבורה שגם נציבות שירות המדינה חייבת להתערב בנושא מכתב הרבנים. לדבריה, "היועץ המשפטי צריך להאיץ את הבדיקה שלו. כמי שעבדה הרבה שנים בשירות המדינה, אני יודעת שעובד מדינה מחויב לנהלים. מאחר שחלק מהרבנים הם עובדי מדינה, נציב שירות המדינה חייב להשעות אותם לאלתר, עד מיצוי החקירה. הפגיעה בפועל היא נגד הערבים, אבל ההשלכות צריכות להדאיג בראש ובראשונה את כל המדינה. ההיסטוריה מלמדת אותנו על הרבה תופעות שאנו זוכרים איך הן התחילו ולאן הן התגלגלו. אבוי לנו אם נימצא במדרון הזה. אני קוראת לכל ערביי ישראל בכל רחבי המדינה, למי שנפגע בפועל ולמי שנפגע מההסתה, שיגישו תלונות במשטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully