וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האגודה לזכויות האזרח: 'אם תרצו' לא תנאם בעצרת

9.12.2010 / 22:46

האגודה לזכויות האזרח סירבה לבקשת תנועת הימין "אם תרצו" לנאום בעצרת המרכזית לציון יום זכויות האדם הבינלאומי שייערך מחר בת"א: "אם תרצו אינה ארגון זכויות אדם"

האגודה לזכויות האזרח הודיעה הערב (חמישי) כי לא תאפשר לתנועת "אם תרצו" לנאום בעצרת לרגל יום זכויות האדם הבינלאומי שתיערך מחר בכיכר רבין בתל אביב. התנועה פנתה בשעות האחרונות למנכ"ל האגודה לזכויות האזרח, חגי אלעד, בבקשה לנאום בעצרת המרכזית, אך בקשתה נדחתה.

כ-100 ארגוני זכויות אדם צפויים לצאת מחר ב-10:30 בבוקר מתיאטרון הבימה אל עבר כיכר רבין במצעד לרגל ציון יום זכויות האדם הבינלאומי. בתום הצעדה, יתקיים בכיכר רבין האירוע המרכזי.

במכתבו, פנה ראש אגף מדיניות והסברה בתנועת אם תרצו, ארז תדמור, לאגודה לזכויות האזרח וביקש להפסיק את מה שכינה הניצול הציני של המאבק למען זכויות אדם לצרכי מאבק תעמולתי אנטי-ישראלי. "נודה לכם ונראה זאת בהערכה רבה אם תאפשרו גם לקולות שונים להישמע במצעד, ולאפשר ליו"ר תנועת 'אם תרצו', מר רונן שובל, לשאת דברים בעצרת בסיום המצעד", כתב.

לדברי מנכ"ל האגודה לזכויות האזרח, בקשתה של התנועה לנאום בעצרת התקבלה הרבה אחרי שסדר וזהות הנואמים כבר נקבעו. "בלשון המעטה", כתב אלעד בתגובתו,"תנועת 'אם תרצו' אינה ארגון זכויות אדם. למעשה, הם עוסקים בעיקר בניסיונות אובססיביים להשתיק ולפגוע בכל מי שמעז למתוח ביקורת על ממשלת ישראל או מוסדותיה, ובכך מראים חוסר הבנה עמוק לתפקידם של ארגוני זכויות אדם או למהותה של דמוקרטיה. כמו כולם, הם זכאים לחופש ביטוי והאגודה לזכויות האזרח אף נאבקה בעבר על זכותם לכך, אבל אין לנו שום כוונה לשתף פעולה עם הניסיון הנלעג שלהם לנכס לעצמם את המצעד".

תנועת "אם תרצו" הודיעה מוקדם יותר היום כי היא וכ-20 ארגונים נוספים יצעדו מחר בתל אביב במצעד שכותרתו "גם ליהודי יש זכויות אדם". מהתנועה נמסר כי "ארגונים אלה החליטו לשים קץ לניהול הציני של שיח זכויות האדם על מנת לנגח את ישראל ואת חיילי צה"ל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully