וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטים לנתניהו: התערב ועזור לסיים השביתה

גלעד גרוסמן

9.12.2010 / 20:04

יו"ר ארגון הפרקליטים בועז גולדברג ביקש מרה"מ נתניהו להתערב בשביתת הפרקליטים ולסייע להביא לסיומה: "הציבור כולו נפגע בשל התנהלות שר המשפטים ומשרד האוצר בסירובם לנהל מו"מ"

יושב ראש ארגון הפרקליטים בועז גולדברג שלח הערב (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הוא מבקש שיתערב בשביתת הפרקליטים ויסייע להוביל לסיומה. במכתב מתח גולדברג ביקורת על האוצר ועל שר המשפטים יעקב נאמן, אשר דורשים מהפרקליטים לסיים את השביתה כתנאי לפתיחת משא ומתן.

"אין צורך להכביר מילים בדבר מעמד הפרקליטות, חשיבותה כשומר הסף של אינטרס הציבור ויכולתה של המדינה להילחם בפשיעה, בארגוני הפשיעה, בשחיתות ובשמירה על קניין הציבור וזכויותיו בכל התחומים המשפטיים", כתב גולדברג. "לתדהמתנו נודע לנו כי שר המשפטים, אשר מופקד, מיניסטריאלית, על הפרקליטות ומערכת המשפט, מונע קיומו של משא ומתן שיוביל לסיום השביתה".

"השר, לצערנו, דורש את סיום השביתה כתנאי מוקדם לניהול משא ומתן. המדובר בדרישה חסרת תקדים ביחסי העבודה. עמדת השר האחראי על אכיפת החוק ומערכת המשפט, מעצימה את נזקי השביתה. הציבור כולו נפגע בשל התנהלות השר והאוצר, בסירובם לנהל משא ומתן. "צר לנו על כל יום שביתה שמקשה על מערכת המשפט. כל יום שביתה מגביר את נזקיה".

"אין זה ראוי לדרוש מארגון פרקליטי המדינה וחבריו לוותר על החירות היסודית הנתונה להם – לשבות למען קידום תנאי העבודה השכר והמעמד שלהם - דרישה שאינה מוצבת כתנאי מוקדם בפני ארגונים אחרים. אני פונה אליך היום, כראש ממשלת ישראל, כדי שתתערב במצב הקשה שנוצר, במטרה להביא לניהול מו"מ ענייני ומואץ על מנת להגיע לפתרון מוסכם, נכון וצודק לכל הצדדים ולסיומה של השביתה".

זכות חוקתית השמורה לכל עובד

אתמול התקיימה פגישה ממושכת בין נציגי הפרקליטים לשר המשפטים, יעקב נאמן, בניסיון למצוא נוסחה שתוביל לסיום השביתה, שנמשכת כבר יותר משלושה שבועות. נאמן אמר לפרקליטים שהוא מבין את עמדתם, אך הסביר שהוא מחויב לראייה מערכתית כוללת, וביקש מהם לסיים את השביתה. הוא אף הבטיח לשמש כמתווך בינם לבין האוצר עד לפתרון הסכסוך.

בשלב מסוים אף הציע נאמן לפרקליטים לנהל במקום מו"מ מול נציג זוטר מהאוצר, שהוסמך לדון עמם כיוון שהממונה על השכר נמצא בחו"ל, אולם הם סירבו, והפגישה הסתיימה ללא תוצאות. הפרקליטים דוחים את הדרישה להפסיק את השביתה כתנאי למו"מ, ומזכירים שמדובר בזכות חוקתית השמורה לכל עובד. היום קיימו הפרקליטים פגישה נוספת, שבסיומה הוחלט על המשך השביתה במתכונתה הנוכחית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully