וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: לבדוק היבטים פליליים במכתב הרבנים

9.12.2010 / 18:01

בתשובה לדרישת יו"ר מרצ לפטר את הרבנים החתומים על האיסור למכור דירות לזרים, הורה היועמ"ש וינשטיין לבחון אם קיימים היבטים פליליים במסמך: "האמירות מעוררות בעייתיות רבה"

משרד היועץ המשפטי לממשלה השיב הערב (חמישי) לפניית יו"ר סיעת מרצ, ח"כ אילן גילאון, בדרישה להדיח מתפקידם את רבני הערים האוסרים השכרת דירות לזרים. במכתב שנשלח לגילאון על ידי העוזרת ליועמ"ש, עורכת הדין נועה מישור, נכתב כי "היועץ המשפטי לממשלה סבור כי על פני הדברים, האמירות המיוחסות לרבנים מעוררות בעייתיות רבה במספר היבטים, ועל פניו – לפחות בכל הנוגע לנושאי תפקיד ציבורי – אינן עולות בקנה אחד עם התנהלות ציבורית ראויה".

"יחד עם זאת, ההיבט המשפטי של הסוגיה מורכב יותר, והיועץ המשפטי לממשלה הנחה את הגורמים הרלבנטיים במשרדנו לבחון קיומם של היבטים פליליים ומשמעתיים העולים לכאורה מן האמירות המיוחסות לרבנים וזאת במהירות המתבקשת", נכתב.

במכתב ששלח גילאון ביום שלישי הוא ציין כי "רבני ערים הם עובדי מדינה ופרנסי ציבור ומשעה שהתבטאו כאחרוני הכהניסטים אין להם עוד מקום בשירות המדינה. אנו עדים למגיפה מתפשטת של גזענות ושנאת זרים וראוי לפעול בנחישות".

הרב הראשי של צפת: על היועמ"ש לבדוק גם את מרצ

גילאון התייחס למכתב חריף במיוחד עליו חתמו מעל 40 רבנים עירוניים ראשיים, האוסר על מכירת או השכרת "בית או שדה בארץ ישראל לנכרי". בין הנימוקים לאיסור, מונים הרבנים את סכנת נישואי התערובת ואת הנזק שנגרם, לדבריהם, לדיירי האזור בירידת ערך הנדל"ן בשל כך.

הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת ומיוזמי מכתב הרבנים הגיב לכוונת היועץ המשפטי יהודה ויינשטיין לבחון היבטים פליליים במכתב. הרב אמר לוואלה! חדשות כי "אם היועץ המשפטי לממשלה בודק היבטים פליליים במעשינו, עלינו לבדוק גם היבטים פליליים בפעילותה של תנועת סולידריות, הפועלת נגד מגורי יהודים בשכונות של ערבים, ועליו לבדוק אף היבטים פליליים בתנועת מרצ, הפועלת נגד מגורי יהודים בשכונת יפו. אם הוא יבדוק את הנושא, עליו לבדוק זאת עד הסוף בצורה שוויונית ולשני הכיוונים", אמר.

נשיא המדינה שמעון פרס פרסם אתמול הודעת גינוי חריפה למכתב. פרס אמר כי "הודעת הרבנים בדבר איסור למכור דירות לערבים יוצרת משבר מוסרי יסודי במדינת ישראל, הנוגע למהותה ולתוכנה של המדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully