וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש בראש: מכתב הרבנים ואיסור מכירת דירות ללא יהודים

אליקים לבנון ודוד סתיו

10.12.2010 / 7:00

ראש הממשלה גינה, הרב אלישיב התנער, אך הסערה אודות מכירת דירות לגויים לא שוככת. הרב אליקים לבנון, מחותמי המכתב, מסביר את ההגיון שהנחה אותו. הרב דוד סתיו, המתנגד לגילוי הדעת, מתנער משפה של נידויים וחרמים

יפי נפש תמיד יצעקו

סקר שנערך לאחרונה על ידי המכון הישראלי לדמוקרטיה מצביע על כך שרוב הציבור היהודי במדינת ישראל אינו רוצה להתגורר בחברת ערבים. במקביל, כך עלה בסקר, רוב מוחלט של הציבור הערבי אינו רוצה לגור בחברת חרדים. מי אם כן "המציא" את בעיית מכירת הדירות לערבים? הרי איש אינו מעונין בשכנות כזאת.

התשובה מגיעה משני כיוונים:

ראשית, רכישה תמימה של דירה בירושלים, בתל אביב או בצפת, על ידי ערבים, אינה כה תמימה כפי שהיא נראית לעין. הערבי רוכש הדירה שייך, ככל הנראה, לאותו רוב שאינו מעונין להתגורר בשכנות ליהודים. הוא רוכש את הדירה למטרה ברורה: הוא שואף להפוך את האזור לאזור מגורים ערבי. הערבים משתמשים בכספים שהם מקבלים כדי לשקם תשתיות ומפנים את הון העתק לרכישת מספר דירות, במחיר מופקע לחלוטין. אחרי רכישת שלוש דירות באזור, המחירים יורדים פלאים. כי גם השכנים היהודים שייכים לרוב שאינו חפץ לגור ליד ערבים. כך נופלת שכונה שלמה ברשת הערבית, והם "מטהרים" אותה מרגל יהודית. הוסף לכך קצת אלימות, הרבה רעש ביום ובלילה, איומים מפה ומשם, והתבשיל מוכן.

מצד שני, ישנם אנשים שאינם נותנים לסקרים ולמציאות לבלבל את דעתם: הם קובעים שהמדינה היא דמוקרטית, וכל השמעת דעה שלטעמם פוגעת בדמוקרטיה, היא בבחינת ייהרג ובל יעבור. הם מוכנים "לשכב על הגדר" כדי שהערבים ינצלו היטב את הדמוקרטיה לצורכי השתלטות על אזורים נרחבים במדינה. מי שנוסע היום בכבישי הגליל יכול לראות עין בעין כיצד הוא הופך אט אט להיות נשלט על ידי ערבים.

יפי נפש תמיד יצעקו.

אבל את הרוח אי אפשר להחליף. עם ישראל אינו טיפש. כל מי שעיניים לו, יכול וצריך להביט על הנעשה באירופה. מרכזי מסחר ענקיים נמצאים כבר בשליטה ערבית. האלימות - שהיא פרי החינוך הערבי- איסלמי - גואה, ומדינות נאורות ביבשת נאנקות תחת "הכיבוש הערבי הזוחל". מי שרוצה פשע, אלימות, פחד מיציאה לרחוב בשעות הערב ותופעות דומות, מוזמן להמשיך להרים את דגל השוויון.

תורת ישראל מיישרת לפנינו את הדרך. היא הקובעת בוודאות: אתה בחרתנו מכל העמים! הדרכה זו חוברת למציאות העלולה להתפתח, ושני הגורמים הללו משלבים ידיים: עלינו לעצור בכל מחיר השתלטות ערבית על נכסי הלאום שלנו, מחד, ועלינו להאזין לאמירה הברורה של תורת ישראל, מאידך. יחד, שמאל וימין, חילוניים ודתיים, עלינו לשלב ידיים במאבק על דמותה היהודית של מדינת ישראל, ולקרוא את הקריאה הברורה: וכי תמכרו ממכר: לעמיתך! או קנה: מיד עמיתך!


הרב אליקים לבנון הוא ראש ישיבת אלון מורה, ומחותמי מכתב הרבנים האוסר על מכירת דירות לערבים וגויים

האם תורת ישראל יצאה מחוזקת?

לפני למעלה משישים שנה זכינו, בחסדי הקב"ה, להקים מדינה אחרי אלפיים שנות גלות. לא קלה היתה הדרך: החלוצים נאלצו להיאבק על ייבוש הביצות ולהתמודד עם קשיים כלכליים ואחרים. גם רכישת אדמות מתושבים שהתגוררו במקום היוותה חלק מהותי מהמאבק הקיומי להצלחתם. מלחמות קשות נתגלעו על כל דונם ודונם. מסירות נפש אדירה נדרשה במאבק נגד הבריטים והערבים שחיו בארץ.

מאז ועד היום, השאיפה שאיחדה את כל הנאבקים למען הקמת המדינה וגאולת העם הייתה ועודנה מדינה לעם היהודי השוכן בציון. ידענו שהארץ אינה ריקה מתושבים ולא נוכל להקים מדינה ליהודים בלבד. למרות הכל העדפנו מדינה בעייתית לעם מוכה סבל על פני גלות על כל מכאוביה או מנעמיה. הבנו כי אין סיכוי להקים מדינה יהודית שתתקבל בין האומות אלא על ידי מתן זכויות שוות לכל התושבים החיים בארץ ונאמנים לחוקיה. הדילמה ההלכתית נוסחה בכל עוצמתה בדבריו של הרב הרצוג זצ"ל. בשאלה מה עדיף, קבלת מדינה יהודית עם זכויות למיעוטים או דחיית ההצעה כדי לא לעבור על איסור "לא תחונם" (במידה והוא קיים) כותב הרב: "דומני שלא יימצא רב בעל מוח ובעל שכל ישר שיסבור שעלינו להשיב כך, כלומר שזוהי חובתנו מדין תורתנו הקדושה" (לא להקים מדינה כדי לא להיכשל באיסור לא תחונם) ואז הוא ממשיך ואומר ונניח כי רכישת אדמות על ידי גויים היא עבירה, "גם אז הייתי אומר שהעבירה נדחית מפני פיקוח נפש של כלל ישראל".

אין זה סוד כי מתנהל מאבק לאומי על השליטה בארץ הזו. רבים מהערבים משתלטים בחסות החוק ולעיתים רבות גם בניגוד לחוק על אדמות מדינה וכד'. המאבק בתופעה זו חייב להיעשות בכלים של מדינה ולא באמצעות פסקים שמרחיקים את הצבור מתמיכה בעניין. ייהוד הגליל והנגב הינו יעד לאומי המוסכם על רוב בני הארץ הזאת. כדי להגשים יעד זה צריך לדבר בשפה של מדינה ולא של קליוז, חרמות או נידויים.

מי שטובת אחיזתנו בארץ עומדת לנגד עיניו ישאל את עצמו האם מכתב הגורם לגינויים חריפים מראש הממשלה, נשיא המדינה, שרי חינוך ודתות ואפילו מבנימין בגין (שאינו חשוד בשנאת ארץ ישראל) תורם לאחיזתנו בגליל או שמא גורע ממנה. האם תורת ישראל יצאה מחוזקת השבוע או שמא ניזוקה. האם שונאי ישראל בארץ ובעולם קיבלו השבוע תחמושת המסייעת להם או שמא יהודים הסתובבו השבוע בעולם בראש מורם.

אם חפצי חיים אנו בארץ הקטנה שלנו, חייבים אנחנו לשנס מותניים ביחד ובאופן שיוכל לחבר אלינו את מרבית כוחותיה הבריאים של האומה. חייבים אנו הרבנים כולם עם ראשי האומה להתגייס לטובת הישובים בהם יש חשש של השתלטות עויינת ולחזקם בישיבות ובתי מדרש, במשפחות ובודדים ובעיקר בחיזוק ועידוד המשפחות הגרות שם למען תחזקנה ידיהם במאבקנו המשותף על עתיד הארץ הזאת. למאבק כזה אי אפשר לגשת בכלי מדון ומריבה. למאבק הזה צריך לגייס את כל הכוחות כולם.


הרב דוד סתיו הוא רב היישוב שוהם, ויושב ראש ארגון רבני צהר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully